Avatar billede gat Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find IP adresse ud fra tcp port

Hej

Jeg har noget video software kørende mellem 2 maskiner jeg skal så bruge ipadressen på maskine 2 når jeg sidder på maskine 1 i et andet program. Jeg forestillede mig at dette kunne skrives i en tekstfil.
Der er 2 scenarier hvordan jeg gør dette:
Scenario 1:
Comp. 1 ringer til Comp. 2 dette sker på en dynamisk lokal port men den rammer altid port 1720 tcp på comp. 2
Hvordan fanger jeg den ip der ringes til?

Scenario 2:
Comp. 2 ringer til Comp. 1 lokal port 1720 tcp aktiveres.
Her går jeg ud fra der kan benyttes noget tcplistener?

en anden tanke er at den process der benyttes (både ved udgående og indgående) hedder vvsys kan man evt. udnytte dette?

Meget gerne eksempler :-)
Avatar billede skwat Praktikant
16. oktober 2006 - 13:26 #1
Hvilken port din service køre på er totalt ligegyldigt i denne sammenhæng.

Fremgangsmoden er, hvis du søger en maskine du ikke kender hostnavn eller ip adresse på, at du sender en forspørgelse til broadcast adressen i dit net.
Eks. kan maskine1 sende "HALÅJEGERKLARSKATTERPÅ <ipadresse>" til 5000/UDP på adressen 192.168.0.255(Hvis dit net er 192.168.0./24)
Maskine 2 skal så lytte på 5000/UDP og være klar til at svare. eller evt. lave en callback.
Dette er ikke en løsning men et hint.
Avatar billede gat Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:08 #2
Hmm hvis jeg forstår dig ret kræver det at den nye applikation hele tiden står og lytter/forspørger, men problemet er, at den her applikation der bliver lavet, ikke står og lytter. Jeg som person kender godt ipadressen men den skal automatisk skrives til den her tekst fil. så i virkeligheden kalder jeg en ip adresse op via video softwaren og så er den forbindelse på plads. Herefter startes den nye applikation der så skriver ipadressen til teksfilen (og gør en masse andre ting).
I programmet active ports kan jeg se at der er en forbindelse mellem en dynamisk tildelt lokal port ex 3232 tcp til modtager port 1720 tcp. det er dette jeg gerne vil kunne opsnappe.
Avatar billede gat Nybegynder
16. oktober 2006 - 14:09 #3
Skal måske også lige siges at det kører over internet.
Avatar billede gat Nybegynder
27. oktober 2006 - 23:14 #4
lukker