Avatar billede joksekolbe Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 internetforbindelser i en lejlighed.

Hej. Vi er fire fyre der bor sammen i en lejlighed, vi har pt.webspeed, 2MB-256, men det er ikke nok, de andre er tilfredse nok, men når jeg fx sidder og uploader arbejde eller henter film til redigering, kvæler det alt båndbredden og de andre brokker sig.
Derfor er mit spørgsmål, nu hvor vi har webspeed, kan jeg så godt få installeret ADSL?

Med Venlig Hilsen
JOKS
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
14. oktober 2006 - 16:18 #1
ja hvis du har en fastnet telefon.
Webspeed er jo over kabel TV, og har intet med ADSL at gøre.

Så bestil du bare det - har I ikke fastnet telefon kan I hos nogle udbydere (tror jeg stadig) få dem til at betale bærelinien til TDC (PTS tror jeg nok navnet er på linien) - ring og spørg fx CyberCity el. Tele2
- TDC kan selvf. også.
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 16:19 #2
Alle udbydere kan reelt levere ADSL uden du har fastnet Telefon det er kun et spørgsmål om de gider.
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 16:22 #3
sbk -> Tænker du på en PSTN linie ? (Analog linie som de fleste har)
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 16:28 #4
CyberCity kræver hverken Basis eller Telefon linie (De betaler så vidt jeg ved for basislinien hvis du ikke har Fastnet telefon)
Tele2 og TDC kræver minimum Basis linie
Avatar billede joksekolbe Nybegynder
14. oktober 2006 - 16:32 #5
Okay mange tak, det var lige det jeg havde brug for at få af vide.

Mange tak,
Leif, hvis du skal have point, så smid et svar
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 16:42 #6
Jeg springer over
Avatar billede mortenbock Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:13 #7
Lige som en kommetar vil jeg sige at man også godt kan have 2 forskellige ADSL linier i huset. Det har jeg lige i øjeblikket. Det kræver bare at der er rå kobber tilgængeligt i boligen (2 linier og ikke kun en)
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 18:18 #8
Man kan faktisk godt have mange flere, det som du selv siger et spørgsmål om kobber i boligen/ejendommen, har faktisk 1 sted hvor jeg har pt. 4 forskellige ADSL forbindelser og har plads til yderligere 3 hvis jeg skulle få brug for det.