Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. oktober 2006 - 12:12 Der er 1 løsning

Cascading updates

Når jeg forsøger at sætte Cascading updates på min relation, får jeg en fejl.

Tabel1
Kundenavn(PK)

Tabel2
ID(PK)(Increment)
Kundenavn(FK)

Når jeg forsøger at lave en relation mellem de 2 tabeller, felterne Kundenavn, får jeg denne fejlmeddelelse:

'Tabel1' table saved successfully
'Tabel2' table
- Unable to create relationship 'FK_Tabel2_Kunder'.
ODBC error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]ALTER TABLE statement conflicted with COLUMN FOREIGN KEY constraint 'FK_Tabel2_Kunder'. The conflict occurred in database 'MyDatabase', table 'Tabel1', column 'Kundenavn'.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:36 #1
Fandt selv løsningen: Der VAR rent faktisk data i den ene tabel som gjorde at den ønskede relation ikke kunne oprettes. Alt i orden nu.