Avatar billede humlebien Novice
10. oktober 2006 - 11:13 Der er 3 kommentarer

Sessionvariabel i masterpage opdaterres først efter F5

Hejsa

Jeg har et problem, som der sikkert er en ganske simpel løsning på.... men jeg kan bare ikke lige selv finde den ;o)

Jeg har i min masterpage en Label, der skal indeholde et brugernavn (fra en sessionvariabel), når jeg på en side ændre sessionvariablen, skal jeg også refreshe siden inden den nye værdi dukker op i min masterpage-label.... findes der ikken  løsning på det??
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:30 #1
Sæt en public property på din masterpage - og tilgå den fra din contentpage.
Lad bemeldte property arbejde på .Text på din label.

public string VisibleUserName
{
  get{return lblUserName.Text;}
  set{lblUserName.Text = value;}
}

Det lyder som om du har lavet dit eget brugerhåndteringssystem - hvordan kan det være?
(hvis du benytter det indbyggede har du f.eks. en kontrol der viser brugernavnet, uden at du skal skrive noget kode for det).
Mvh
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
10. oktober 2006 - 16:19 #2
Du kan vel også bare spørge efter sessions variablen senere på tidslinjen, eks. i PreRender.

Hvis du på din aspx side sætter Sessions variablen i Page_Load kan du prøve med

protected override void OnPreRender( EventArgs e )
{
    string name = (string)Session["Name"];
}
Avatar billede humlebien Novice
13. januar 2012 - 09:30 #3
snepnet: giver du et svar så jeg kan lukke?!