Avatar billede shadowdance Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:47 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Deaktivering af internet

Hejsa,

hvis man gerne vil skjule, at der er en internetforbindelse på sin computer, uden at deaktivere LAN samtidig, hvad skal man så gøre? Kan man spærre for al trafik der kommer fra den anden side af routeren for enkelte computere på netværket?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 17:52 #1
skjule for hvem ? du må forklare dig lidt bedre, skal internettet stadig virke eller ? (det vil stadig virke, men skal du have internet adgang er nok mere korrekt formuleret ;) )
Avatar billede shadowdance Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:54 #2
Nix. Det skal skjules for mig selv, så at sige. Jeg skal bare have min computer til at tro, at der ikke er adgang til WAN.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:03 #3
træk stikket ud..O)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 18:07 #4
fjern gateway på din maskine, eller brug en proxy som peger på 127.0.0.1
Avatar billede shadowdance Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:08 #5
bartfreak > i see your point...:-) men sagen er den, at internetforbindelsen skal være tilgængelig for andre computere på netværket. Sagen er bare den, at der er en applikation der ikke må se internetforbindelsen og bruge den...
Avatar billede shadowdance Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:09 #6
niels_hansen > vil jeg så kunne se andre maskiner på netværket alligevel? og hvordan gør jeg det???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:15 #7
se i netværksforbindelser... mht. gateway.

Men hvis din pc, står som den pc, hvor andres internet går igennem, så tror jeg ikke det er muligt.
ellers kan du fjerne protokollerne under egenskaber for internet, men det vil også deaktivere andres internet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:16 #8
hvad er det for et spil..?
Avatar billede shadowdance Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:23 #9
Nja... du forstår ikke... sagen er jo den, at lan-forbindelsen stadig skal fungere. Hvis jeg fjerner protokollerne, dør netværksforbindelserne generelt. Det er ikke gennem denne PC, at andre går igennem. Faktisk vil jeg bare spærre for den ene IP, som er internetrouteren.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:28 #10
ja, gør du det, så har de andre heller ikke internet..
Da de har en lokal ip, og du har en Internet Ip..en router må være løsningen.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:29 #11
og hvis du har en router, så er det den du skal konfiguere..
Avatar billede shadowdance Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:44 #12
nej, som jeg siger: det går ikke gennem denne pc, så vi har alle en lokal ip.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. oktober 2006 - 18:57 #13
>>Sagen er bare den, at der er en applikation der ikke må se internetforbindelsen og bruge den<< stop/nægt adgang med en firewall ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 19:18 #14
hvilken..?
Avatar billede racemouse Nybegynder
09. oktober 2006 - 19:57 #15
Inst. en software firewall på maskinen og lav en regel for det program/spil der ikke må gå på nettet. Jeg bruger den nyeste "ældre" version af Sygate personal firewall, den virker helt fantastisk. http://www.snapfiles.com under freeware er der helt sikkert noget du kan bruge.
Avatar billede gratis Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:51 #16
ka abefale denne fw, comodo (freeware) http://www.personalfirewall.comodo.com/
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:47 #17
brug for mere hjælp ?