Avatar billede peterk Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Simpelt tegne program til huse

Kender du et simpelt tegneprogram til at lave grundris af huse ? Floorplan 3D, er alt for avanceret, og tager en krig at sætte sig ind i. Kender du et simplere, så vil jeg være glad for et praj. Tegneprogrammet på boligtorvet.dk er fantastisk, men man kan ikke gemme sin tegning, ej heller hvis man er logget ind, der er programmeringsfejl - kender du et alternativ
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2006 - 21:41 #1
Kik på google sketch up der er til netop dette

http://sketchup.google.com/
Avatar billede peterk Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:58 #2
har lige downloaded - det laver meget fed 3D, men jeg behøver et simplere program, som blot giver grundtegning
Avatar billede peterk Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:59 #3
De mange køkkenfirmaer har mange brugbare løsninger, men de har alle det problem at man kun kan lave et rum ad gangen - jeg skal have overblik over mange rum på en gang
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2006 - 22:28 #4
Jeg ved at der fundes et kontormøbel/udstyr firma der har det samme, jeg kan bare ikefinde det
Avatar billede falster Ekspert
05. oktober 2006 - 14:13 #5
Hvad med A9CAD her

http://www.a9tech.com/products/a9cad/

gratis osv.
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. oktober 2006 - 23:35 #6
papir, blyant og en linial så du på banen, det var sådan folk klarede sig før computeren kom til, og nogle gør det stadig.

Skal du have et nogenlunde seriøst program, så er de avanceret og nogle enda meget avanceret. Ikke nok med at sætte sig ind i hvordan programmet virker du skal også sætte dig ind i hvordan man tegner.

Mit bedste råd. Har du problemer med udførelsen af tegningen må du meget gerne skrive så vil jeg gerne hjælpe dig på vej.
Avatar billede peterk Nybegynder
03. januar 2007 - 20:18 #7
Jeg har burgt Visio (prøve version 2 mdr.) så kan det jo være at man må krybe til pungen bagefter - det virker rigtig godt.
Trods ingen kom med det rigtige hint, så får i points for indsatsen, så jeg kan tillade mig at spørge igen en anden gang.
Avatar billede peterk Nybegynder
03. januar 2007 - 20:19 #8
Og ja, så skal man lige vælge debn rigtige knap, så man får points.