Avatar billede cvl Nybegynder
04. oktober 2006 - 20:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk tegning i mathcad

Er der nogle som ved hvordan man kan få tegnet f.eks et tværsnit af et IPE profil op i mathcad ud fra data i mathcad (f.eks bredder og tykkerlser af flangerne og kroppen). Så man ikke først skal tegne profilet i Autocad og så kopiere det over.

Det jeg mangler er et program som tegner tværsnittet ved at jeg angiver nogle mål, og tegningen ændres når jeg ændre målene

Findes det ???

Mvh Carsten
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. oktober 2006 - 10:41 #1
Kender ikke mathcad så tør ikke sige om det kan. Men ADT kan og vil også tro at Revit kan, begge fra autodesk.

ADT har profiler liggende, som man så kan ændre i proterties manageren ved ganske simpelt at ændre parameter, længde, bredde osv.  Det samme gælder alle andre objekter, vinduer, døre, tagflader osv.  men det er du nok ikke så intresseret i ;)

Men jo det kan det. Vi bruger sommetider forskellige profiler I, H osv. som vi henter fra ADT´s content browser og ellers definere selv hvis målene ikke passer, og det kan selvfølgleig gemmes så man kan bruge dem igen ;)
Avatar billede cvl Nybegynder
07. oktober 2006 - 20:44 #2
Okay, men det som jeg har brug for er at kunne skrive målene i mathcad og så ændres tegningen, og det tror jeg ikke de programmer kan som du nævner.

Men tak for det alligevel
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. oktober 2006 - 22:11 #3
ahh sorry misforstod ;)
Avatar billede cvl Nybegynder
09. marts 2007 - 15:11 #4
Lukket