Avatar billede loukas Mester
03. oktober 2006 - 21:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vil ikke gå på nettet

Vi har en bærbar som ikke vil gå på nettet hjemme hos en kammerat. Hans netforbindelse er en forbindelse gennem dansk kabel tv. Vi har prøvet med andre pc'er som gerne vil gå på hans kabel forbindelse.
Og lige nu sidder jeg ved selv samme bærbare som ikke vil gå på hos ham, men fint går på hjemme hos mig med en adsl.
?!?!?!
Avatar billede saviola Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:19 #1
er der noget med logon/password m.m. ligesom eks. stofa ?
Avatar billede draeber Nybegynder
04. oktober 2006 - 08:19 #2
DK TV kører med et bestemt antal IP-adresser til hver bruger, som vist nok kan udvides efter behov. Den tæller ikke hvor mange maskiner der er "på lige nu", men derimod, hvor mange der har været på, inden for en given periode (5 timer mener jeg).
Efter denne periodes udløb kan man tilslutte andre maskiner igen.
Alternativt kan jeg kun anbefale at få installeret en router. Derved bruger I kun én IP-adresse på DK-TV's net, mens resten er interne.
Det giver også en smule bedre sikkerhed.
Avatar billede loukas Mester
05. oktober 2006 - 10:45 #3
Tak