Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. oktober 2006 - 17:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er dette muligt med en online webserver

Hejsa- nu sidder jeg og bruger Visual Web delevoper til at lave asp.net 2.0 i.

Når jeg kører mine applikationer, så bliver stien eksempelvis;
localhost:PORT/etsite/

Er det ikke muligt, at sætte den til at have serveren åbnet hele tiden, og sådan jeg så kan proppe filerne ind i min apache mappe, således folk kan se både *.php og *.aspx filer på mit webhotel??

Uden brug af IIS altså!?
Avatar billede ladyhawke Novice
03. oktober 2006 - 18:31 #1
absolut kun hvis din udbyder understøtter ASP.NET 2.0 (dit web hotel), gør de det?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. oktober 2006 - 19:00 #2
Nej - men der er jo indbygget en server i visual web delevoper, så måske man kunne lave således den gik på min APACHE server, som i forevejen er 127.0.0.1 / localhost, også vise filerne?

Uden brug af IIS
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
03. oktober 2006 - 19:47 #3
Den indbyggede webserver i Visual Web Developer (og Visual Studio) kan ikke tage imod requests udefra, så den kan ikke løse det...

Det er muligt at køre både ASP.NET og PHP på samme server, men du skal starte med at have IIS'en kørende, og så lægge Apache ovenpå. Jeg ved det kan lade sig gøre, men jeg har ikke prøvet det selv.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
03. oktober 2006 - 19:49 #4
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:22 #5
Så må jeg jo installere IIS :-)
Læg svar uncas
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:37 #6
Okay du :-)

Du lyder lidt modvillig mod IIS'en?