Avatar billede darkrunner Nybegynder
03. oktober 2006 - 12:08 Der er 3 kommentarer

Multiple sitemaps

Jeg vil gerne kunne bruge flere sitemaps på en webside.

Jeg har to brugertyper og dermed to forskellige navigeringstræer.

Men jeg kan ikke få vist indholdet fra andre end default (Web.sitemap).

Jeg har lavet en entry i web.config :

<!-- other configuration sections -->
    <!--Start Sitemap configurations-->
    <siteMap>
      <providers>
        <add
        name="Admin"
        type="System.Web.XmlSiteMapProvider"
        siteMapFile="~/Admin.sitemap" />
        <add
        name="Emp"
        type="System.Web.XmlSiteMapProvider"
        siteMapFile="~/Emp.sitemap" />
        <add
        name="rootmap"
        type="System.Web.XmlSiteMapProvider"
        siteMapFile="rootmap.sitemap"/>
        </providers>
    </siteMap>

og jeg bruger Admin og Emp når jeg tilføjer siteMapDataSource.

Hvad, hvorfor....ikke?
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. oktober 2006 - 00:10 #1
Må jeg se den markup du bruger til at pege på en specifik provider?
(umiddelbart skulle der ikke være noget ballade i at du pr. SiteMapDataSource peger på den provider du ønsker der skal bruges).
Men en anden ting... Hvis brugerene alligevel skal logge ind som hhv. Admin og Emp - kan du få dit sitemap til automatisk kun at vise det den respektive bruger har adgang til (baseret på roller).
Mvh
Avatar billede darkrunner Nybegynder
10. oktober 2006 - 19:57 #2
Og det lyder fint, hvordan bruger jeg så roller istedet. Jeg har kun set det i.fbm. selve log-in funktionen og den gemmer i egen DB og vi bruger MYSql.

Var det, det her du efterlyste?  :

<asp:SiteMapDataSource ID="emp" runat="server" />
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. oktober 2006 - 10:30 #3
Næh ... Det var ikke det - der står ikke noget om en særlig provider der.
Kan du vise en config-fil måske?

Hvis du lægger din email her - skal jeg sende dig et eksempel på det med med sitemaps og roller.

Mvh