Avatar billede mancas11 Nybegynder
01. oktober 2006 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hijack this log

Hej,

Er der en der vil tjekke min hijackthis log? Jeg har kørt adaware og fjernet alt hvad den kunne finde, men har stadig problemer med uønskede popups mv. I øvrigt ligger der to "project1" jobs og kører i baggrunden...

Her er loggen:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\dfndrff_e19.exe
C:\kybrdff_e19.exe
C:\nwnmff_e19.exe
C:\Programmer\Fælles filer\{84B86091-050F-1030-0120-05100620002d}\Update.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\SGVpZGkgQW5kZXJzZW4\command.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Heidi Andersen\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuCallbackProxy.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QtEwLMng] C:\PROGRA~1\QUANTA~1\QtEwLMng.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [defender] C:\\dfndrff_e19.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdff_e19.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmff_e19.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {42F2C9BA-614F-47C0-B3E3-ECFD34EED658} - http://promo.dollarrevenue.com/activex/promocache/313133352D2D2D.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1156063553525
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WebCheck - C:\WINDOWS\system32\l82s0if7e82.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Command Service (cmdService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SGVpZGkgQW5kZXJzZW4\command.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Network Monitor - Unknown owner - C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

På forhånd tak
Avatar billede levich Nybegynder
01. oktober 2006 - 19:52 #1
(1)
Hent http://downloads.stevengould.org/cleanup/CleanUp40.exe
Læs vejledningen til Cleanup her: http://www.bleepingcomputer.com/forums/tutorial93.html

Hent http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe (Ewido).
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

Hent og udpak Killbox http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/KillBox.zip

Hent http://www.f-secure.com/blacklight

Hent http://www.cexx.org/LSPFix.exe.
Hvis du senere ikke kan komme på internettet, skal du køre lspfix.exe, marker "I know what I am doing" og klik på finish.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op).
Tast CTRL+ALT+DEL, vælg faneblade Processer og find denne/disse fil(er):
dfndrff_e19.exe
kybrdff_e19.exe
nwnmff_e19.exe
Update.exe
command.exe
Højreklik på hver fil og vælg Afslut.

(3)
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og gem loggen, f.eks. på skrivebordet.

(4)
Fix følgende linjer med HijackThis:
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [QtEwLMng] C:\PROGRA~1\QUANTA~1\QtEwLMng.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [defender] C:\\dfndrff_e19.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdff_e19.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmff_e19.exe
O16 - DPF: {42F2C9BA-614F-47C0-B3E3-ECFD34EED658} - http://promo.dollarrevenue.com/activex/promocache/313133352D2D2D.exe
O20 - Winlogon Notify: WebCheck - C:\WINDOWS\system32\l82s0if7e82.dll
O23 - Service: Command Service (cmdService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SGVpZGkgQW5kZXJzZW4\command.exe

(5)
Start KillBox, sæt prik i "Delete on reboot", kopier nedenstående filnavn(e) til tekstfeltet i Killbox og klik herefter på den røde knap med det hvide kryds. Gentag det for alle filerne, men sig først ja til at genstarte, når du kommer til den sidste fil. Du skal genstarte i fejlsikret tilstand.

C:\WINDOWS\SGVpZGkgQW5kZXJzZW4\command.exe

(6)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\PROGRA~1\QUANTA~1\QtEwLMng.EXE
C:\dfndrff_e19.exe
C:\kybrdff_e19.exe
C:\nwnmff_e19.exe
C:\WINDOWS\system32\l82s0if7e82.dll
C:\Programmer\Fælles filer\{84B86091-050F-1030-0120-05100620002d}\Update.exe
C:\WINDOWS\SGVpZGkgQW5kZXJzZW4\command.exe
… og følgende mappe(r):
C:\WINDOWS\SGVpZGkgQW5kZXJzZW4\

Bemærk at nogle af dem kan allerede være slettet af Ewido.

(7)
Kør blacklight, scan og følg vejledningen.

(8)
Kør Cleanup. Gå til option og sæt flueben ved cookies, prefetch, temp og all users. Tryk på “cleanup”.

(9)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind sammen med loggen fra Ewido, som du gemte tidligere.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
02. oktober 2006 - 20:02 #2
Jeg har gjort som skrevet, her er min Hijack this log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Heidi Andersen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=56626&homepage=http://www.msn.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=56626&homepage=http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} - (no file)
R3 - URLSearchHook: DeskbarBHO - {A8B28872-3324-4CD2-8AA3-7D555C872D96} - C:\Programmer\Deskbar\deskbar.dll (file missing)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: UCmore XP - The Search Accelerator - {44BE0690-5429-47f0-85BB-3FFD8020233E} - C:\Programmer\TheSearchAccelerator\UCMTSAIE.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmff_e19.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1156063553525
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: Telephony - C:\WINDOWS\system32\o4840elqehqe0.dll (file missing)
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede mancas11 Nybegynder
02. oktober 2006 - 20:02 #3
og ewido loggen:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            23:36:21, 1-10-2006
+ Rapport-Checksum:        6D3B8A11

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\DeluxeCommunications -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\DeluxeCommunications\Internet Explorer -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Effective-i -> Adware.EffectiveBrandToolbar : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Effective-i\TheSearchAccelerator -> Adware.EffectiveBrandToolbar : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Effective-i\TheSearchAccelerator\IE5 -> Adware.EffectiveBrandToolbar : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\UCmore - The Search Accelerator -> Adware.UCmore : Renset med backup
    [752] C:\WINDOWS\system32\iKlmgicd.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\dfndrff_e10.exe -> Downloader.Adload.fk : Renset med backup
    C:\dfndrff_e14.exe -> Hijacker.VB.kc : Renset med backup
    C:\dfndrff_e16.exe -> Downloader.Adload.fz : Renset med backup
    C:\dfndrff_e7.exe -> Trojan.VB.asv : Renset med backup
    C:\drsmartload.exe -> Downloader.Adload.de : Renset med backup
    C:\drsmartload1.exe -> Downloader.Adload.de : Renset med backup
    C:\drsmartload45a45a45c.exe -> Downloader.Adload.fq : Renset med backup
    C:\drsmartload45a45a45h.exe -> Downloader.Adload.fu : Renset med backup
    C:\drsmartload45a45a45k.exe -> Downloader.Adload.fu : Renset med backup
    C:\DXC1205b.exe -> Adware.SurfSide : Renset med backup
    C:\Installer4.exe -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\kybrdff_e10.exe -> Downloader.Adload.fk : Renset med backup
    C:\kybrdff_e14.exe -> Downloader.VB.alg : Renset med backup
    C:\kybrdff_e7.exe -> Downloader.Adload.fk : Renset med backup
    C:\MTE3NDI6ODoxNg.exe -> Downloader.Small.buy : Renset med backup
    C:\MTE3NDI6ODoxNgnew.exe -> Downloader.Small.buy : Renset med backup
    C:\nwnmff_e10.exe -> Downloader.Adload.fk : Renset med backup
    C:\nwnmff_e14.exe -> Downloader.Adload.fv : Renset med backup
    C:\nwnmff_e16.exe -> Downloader.Adload.fz : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator\INSTALL.LOG -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator\IUCmore.dll -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator\logo.ico -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator\TBlogin.users.ucmore.com.4.5.40.0 -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator\toolbar.cfg -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\Programmer\TheSearchAccelerator\UNWISE.EXE -> Adware.UCmore : Renset med backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-2526706375-894629163-3619583633-1005\Dc3.exe/empty_00000001 -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-2526706375-894629163-3619583633-1005\Dc3.exe/UCMTSAIE.DLL -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-2526706375-894629163-3619583633-1005\Dc3.exe/IUCMORE.DLL -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-2526706375-894629163-3619583633-1005\Dc4.exe -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\ucmoreiex.exe/empty_00000001 -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\ucmoreiex.exe/UCMTSAIE.DLL -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\ucmoreiex.exe/IUCMORE.DLL -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\warebundlenewer.exe -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\speedtest2.dll -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.InsTool.a : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UERSK_0001_N91M2407NetInstaller.exe -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.o : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\UWA6PK_0001_N91M2107NetInstaller.exe -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.o : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\cayptnet.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\f0j2la1o1d.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\iKlmgicd.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\ktpul7791.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\lvj4091qe.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\lvjm0911e.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\mdprivs.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\pdwrprof.dll -> Adware.Look2Me : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@ad.yieldmanager[1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@cpvfeed[2].txt -> TrackingCookie.Cpvfeed : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@kmpads[2].txt -> TrackingCookie.Kmpads : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@partygaming.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@stats1.reliablestats[2].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@tradedoubler[1].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Renset med backup
    C:\WINDOWS\Temp\Cookies\heidi andersen@www.epilot[1].txt -> TrackingCookie.Epilot : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede mancas11 Nybegynder
02. oktober 2006 - 20:03 #4
den virker umiddelbart ren, der er ikke popupvinduer osv. :->
Avatar billede levich Nybegynder
02. oktober 2006 - 20:18 #5
Desværre ikke helt ren, endnu.

(1)
Opdater Ewido, men vent med at scanne.

Hent http://www.f-secure.com/blacklight

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op).
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og gem loggen, f.eks. på skrivebordet.

(3)
Start Blacklight og scan. Hvis den finder filer, som er nævnt nedenfor i punkt (4), så omdøb dem.

(4)
Fix følgende linjer med HijackThis:
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} - (no file)
R3 - URLSearchHook: DeskbarBHO - {A8B28872-3324-4CD2-8AA3-7D555C872D96} - C:\Programmer\Deskbar\deskbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: UCmore XP - The Search Accelerator - {44BE0690-5429-47f0-85BB-3FFD8020233E} - C:\Programmer\TheSearchAccelerator\UCMTSAIE.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [newname] C:\\nwnmff_e19.exe
O20 - Winlogon Notify: Telephony - C:\WINDOWS\system32\o4840elqehqe0.dll (file missing)

(5)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\Programmer\Deskbar\deskbar.dll
C:\nwnmff_e19.exe
C:\WINDOWS\system32\o4840elqehqe0.dll
... og følgende mappe(r):
C:\Programmer\TheSearchAccelerator\

(6)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(7)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind sammen med loggen fra Ewido.
Avatar billede mancas11 Nybegynder
02. oktober 2006 - 21:12 #6
Jeg kan ikke få lov at køre blacklight,
ny hijack this log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Heidi Andersen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=56626&homepage=http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1156063553525
O16 - DPF: {E055C02E-6258-40FF-80A7-3BDA52FACAD7} (Installer Class) - http://activex.matcash.com/speedtest2.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede levich Nybegynder
02. oktober 2006 - 21:28 #7
Det lader ikke at være nødvendigt at køre Blacklight, da loggen fra hijackthis er ren. Jeg regner med at windows kører som det skal?
Avatar billede mancas11 Nybegynder
03. oktober 2006 - 08:44 #8
Ja windows kører som den skal!

MANGE tak for hjælpen!