Avatar billede bernhof Nybegynder
29. september 2006 - 15:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato uden tid

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad der er den hurtigste og mest 'korrekte' måde at hente dato uden tid fra SQL server, set fra et performancemæssigt synspunkt, og det skal vel at mærke returneres som datetime.

Dvs. at i stedet for 2006-09-29 13:30:12.321 vil jeg have 2006-09-29 00:00:00.000

Jeg havde selv tænkt mig frem til følgende løsning, men var i tvivl om det er den mest 'korrekte' måde at gøre det på:

SELECT cast(floor(cast(getdate() as float)) as datetime)

- Mikkel
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
29. september 2006 - 15:46 #1
Jeg har ved tiligere anledning søgt løsnign på smme problemstilling, og fant samme løsning som du selv har kommet med, hvilket også er den løsning jeg selv bruger.

Den er betydelig hurtigere end løsninger hvor man konverterer til tekst, og klipper ud datodelen.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
29. september 2006 - 15:48 #2
Avatar billede bernhof Nybegynder
29. september 2006 - 16:11 #3
Ok, tak. Det ser ud til at være den hurtigste metode! :)

Læg et svar.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
29. september 2006 - 16:18 #4
Svar :-)