Avatar billede thomasabcd Nybegynder
28. september 2006 - 23:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Browseren cacher billede selvom jeg ændrer det

Jeg har en image-control, som jeg skifter billede på programmatisk. Jeg skifter billedet ved at uploade et nyt billede, men selve filnavnet er det samme, så det den nye billedfil overskriver den gamle. Image-controllen opdateres først, når jeg trykker F5. Jeg tror det skyldes, at browseren cacher billedet. Er der en måde at komme udenom dette på?
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. september 2006 - 01:11 #1
Jeps..

Fortæl din side at den ikke skal caches.

<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">

For at være 110% sikker, kan du også sætte dette tag ind.
<meta http-equiv="Expires" content="-1">
Men burde i princippet ikke være nødvendigt!

/Lasse
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
29. september 2006 - 10:14 #2
Tak for forslaget. Det endte med, at jeg brugte                            HttpResponse.RemoveOutputCacheItem(this.Page.Request.Path);