Avatar billede anderssaksager Nybegynder
28. september 2006 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underligt program kører i baggrunden efter opstart.

Hver eneste gang, jeg starter min computer op, kan jeg se, der er en eller anden underlig proces, der kører i baggrunden. Processen skifter navn hver eneste gang, jeg sletter den - denne gang hedder den JZC968.EXE. Jeg afslutter processen fra min task manager, og så forsvinder den. Når jeg så starter op igen, er den der igen, men under et andet navn - eksempelvis HJU569.exe. exe-filen ligger under c:\windows\temp, og selv om jeg sletter den, kommer den bare igen. Ikonet ligner en lille militærgrøn hund i øvrigt.

Jeg har prøvet adaware, ewido, housecall, spython og mange flere programmer, men jeg har stadig den her underlige proces til at køre. Jeg har kigget under services og opstartsprogrammer gennem msconfig, og her der heller ikke noget alarmerende, så jeg aner snart ikke, hvad jeg skal gøre.Alle mine windows-opdateringer er i øvrigt i orden.

Håber der er en der kan hjælpe!
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 13:17 #1
Følg denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954 - ikke mig der følger op.
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2006 - 13:46 #2
Lytter med. Har nøjagtigt det samme på en job-pc, hvor it-folkene ikke kan forklare den, men også konstaterer, at der intet er i vejen.
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2006 - 13:58 #3
Nå - dit spørgsmål fik mig til at kigge på filen i en almindelig editor. V.h.a. det jeg kan tyde og senere undersøge på mit system er den helt identisk med filen OfcDog.exe, som er en del af virusbeskytteren Trend Micro OfficeScan (klienten).

Opslag i WinTasks Process Library:

Description:
ofcdog.exe belongs to the Trend Micro Internet Security suite, and provides assistance to the OfficeScan client. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Så hvis du også har det antivirusprogram ...?
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2006 - 14:02 #4
Jeg glemte lige. Jeg fik dette resultat:

Compare: (<)C:\WINNT\Temp\AY9789.EXE (172099 bytes)
  with: (>)C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\OfcDog.exe (172099 bytes)

The files are identical
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
28. september 2006 - 14:37 #5
Hey...
Det har jeg faktisk! Underligt hvis den skifter navn hele tiden. Men hvis der ikke er mere i det, end det, så er mine sorger jo løst :o)
Avatar billede falster Ekspert
28. september 2006 - 14:47 #6
Ja så skulle der ikke være grund til bekymring :-)
Avatar billede anderssaksager Nybegynder
28. september 2006 - 14:59 #7
Således point til dig - Nu er mit blodtryk faldet ned til normalen igen :o)