Avatar billede lascola Nybegynder
28. september 2006 - 08:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken scanner/printer kunne være god?

Hej
Jeg er på jagt efter en scanner og en printer.
Scanneren skal kunne lave en god kvalitet hvis man eksempelvis scanner en tegning ind så man kan arbejde videre på den, på computeren. Printeren skal kunne printe ud i en god kvalitet,men skal ikke bruges så ofte.

Er der nogen som har nogle fornuftige printere eller scannere som jeg kunne prøve at søge på ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. september 2006 - 08:48 #1
Avatar billede lascola Nybegynder
28. september 2006 - 08:51 #2
okai men hvor godt kan sådan en gengive hvis man har en almindelig stregtegning lavet i hånden. det er nemlig hovedformålet med den
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2006 - 09:01 #3
En hvilken somhelst scanner du kan få i dag, der kan scanne med over 200 dpi, er rigeligt til stregtegninger. (Du spørger groft set om en ferrari kan køre på en dansk motorvej :-)

Til gengæld falder jeg over dit "Printeren skal ikke bruges så ofte".
En blækpriner bør bruges et par gange om måneden, for at blækpatronerne ikke skal tørre ud. Så du skal gøre op med dig selv, hvor ofte du skal bruge den.

Personligt bryder jeg mig ikke om multimaskiner. Men nok mest fordi man ikke kan skifte en del, uden at skifte det hele på en gang (hvis f.eks. scanneren går i stykker).

De tidligere multimaskiner havde problemer med støj fra den indbyggede strømforsyning, der kunne påvirke en scanning. Dette problem har jeg ikke hørt om i langt tid - så i virkeligheden er en multimaskine af i dag, absolut at foretrække, hvis man ikke har uendelig meget bordplads til rådighed.

Men igen - simple tegninger kan alle scannere i dag håndtere, uden problemer.

Hvis dit printforbrug er meget lavt, kan du overveje en laserprinter i stedet. Denne tørre ikke ud, så den kan tåle at stå flere år uden at blive brugt...
Avatar billede lascola Nybegynder
28. september 2006 - 09:08 #4
hehe ja ved det har slet ikke forstand på printere. havde overvejet at købe en flatbed scanner. og så en printer ved siden af. Jeg skal bruge den på et kommunikationsbureau og det kunne være rart at den var en smule portabel.

jeg har fundet et eksempel på en scanner kunne denne være en aktuel scanner i hvert fald:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232597
Avatar billede coderdk Praktikant
28. september 2006 - 09:55 #5
Hvad med en multifunktionstingest som denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=172827
Det er en Epson, som plejer at være godt.
Canon er jeg selv stor tilhænger af, og de har også nogen!