Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
26. september 2006 - 17:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

asp.net + MySQL 5 Stored Procedure fejl #42000SELECT

Hej!

Jeg har prøvet at lave en asp.net 2.0 side med adgang til en mysql 5 database, men jeg kan ikke få kørt mine Stored Procedures fra asp.net siden, men jeg kan godt i f.eks. "MySQL Query Browser".

Jeg får fejlen:
"#42000SELECT command denied to user 'Username'@'IP' for table 'proc'"

Hvis jeg kører siden lokalt som root på min private mysql 5 db, kan den godt køres fra asp.net, men jeg kan ikke rigtig få root hos mit webhoten ;)

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan bruge stored procedures i asp.net med MySQL?
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
26. september 2006 - 17:35 #1
Kodeeksempel på hvordan jeg prøver at køre min Stored Procedure:

    Public Sub InsertUser(ByVal User As String, ByVal Email As String)

        Dim connection As New MySqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("MySQLConnectionString").ConnectionString)
        Dim cmd As New MySqlCommand("InsertMessage", connection)

        cmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure

        Dim parmUser As New MySqlParameter("param1", MySqlDbType.VarChar, 50)
        parmUser.Value = User
        cmd.Parameters.Add(parmUser)

        Dim paramEmail As New MySqlParameter("param2", MySqlDbType.VarChar, 50)
        paramEmail.Value = Email
        cmd.Parameters.Add(paramEmail)

        connection.Open()
        cmd.ExecuteNonQuery()
        connection.Close()
    End Sub
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
27. september 2006 - 00:48 #2
Jeg har muligvis fundet ud af hvorfor fejlen er der:
asp.net skal have SELECT adgang til "mysql.proc". Hvis jeg giver en bruger på mit lokale system adgang til denne tabel virker det fint, men det giver ens webhotel vel ikke lige en adgang til?
MySQL Query Browser bruger vel ikke dette, siden den kan køre en Stored Procedure uden denne tilladelse.
Avatar billede prisoner_97p904 Nybegynder
18. juli 2010 - 12:53 #3
luk