Avatar billede wekil Nybegynder
25. september 2006 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"klik for at aktivere og bruge dette objekt" udført automatisk

jeg har et verdenkort med flag, hvor brugeren ved at føre musen hen over et flag aktiverer flaget (det bliver stort så man kan se, at det er det rigtige sted man klikker) og dermed kan klikke videre til det pågældende land.
Mit problem er, at der først skal klikkes på kortet før denne funktion er aktiv.
Kan man på en eller anden måde udføre
"klik for at aktivere og bruge dette objekt" hver gang siden med kortet vises i browseren.
Avatar billede wekil Nybegynder
25. september 2006 - 12:32 #1
Jeg glemte at skrive at det er i Flash
Avatar billede kimg Nybegynder
25. september 2006 - 12:53 #2
Så skal du bruge dette SWFobject http://blog.deconcept.com/swfobject/

Kim
Avatar billede lasserasch Juniormester
25. september 2006 - 13:04 #3
Fordi din flash "film" ikke har fokus...

Kan du sætte i dit <body> tag.

Med : onLoad="window.document.movieID.focus();">

movieID er NAME i dit film.

F.eks. skulle din fil kaldes sådan her :

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="766" height="600" name="movieID">

/LAsse
Avatar billede wekil Nybegynder
25. september 2006 - 13:58 #4
hej
min nuværende kode er som følger

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
<object codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" height="500" width="600" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" name="AL-vac">
<param value="media/203/Worldmap.swf" name="movie" />
<param value="high" name="quality" />
<param value="false" name="loop" />
<param value="#FFFFFF" name="BGCOLOR" /></object>
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
DET JEG ER I TVIVL OM ER:
This text is replaced by the Flash movie.
i nedenstående

HVOR MEGET AF MIN OPRINDELIGE KODE ER FLASH MOVIE

<div id="flashcontent">
  This text is replaced by the Flash movie.
</div>

DET JEG HAR PRØVET AT SÆTTE IND HAR IKKE VIRKET
Avatar billede wekil Nybegynder
25. september 2006 - 14:00 #5
Det er i et købt CMS system hvor jeg ikke har adgang til body tag, det er ikke så nemt at arbejde med, men det er de betingelser jeg har.
Avatar billede wekil Nybegynder
25. september 2006 - 20:00 #6
point til kimg, jeg har fået det til at virke tak
Avatar billede wekil Nybegynder
25. september 2006 - 20:01 #7
ok det er dig der skal skrive e svar, så du kan få dine point
Avatar billede kimg Nybegynder
25. september 2006 - 22:38 #8
Du får et svar ;-)