Avatar billede dissay Nybegynder
21. september 2006 - 14:09 Der er 1 kommentar

Udvid datarange via macro

Problem, jeg sidder med nogle kvartalsvise opdateringer, og kan ikke formaterer x-aksen som 2002Q1, 2002Q2 2002Q3, 2002Q4 ... 2006Q2 som tidsformat, altså lave chartet dynamisk via #N/A.

Min løsning definer x-aksen som tekst, og lav macro som tilføjer ny kvartalsvis data når det er tilstede. Altså vil jeg gerne lave en macro som udvider et defineret datarange +1 colonne når nyt data er tilgængeligt.
Avatar billede tholjoh Nybegynder
26. september 2006 - 12:44 #1
Måske kan den her bruges....

Public Sub udvidRange()

    Dim cl, rw As Integer

    Ark1.Range("rng").Select

    cl = Selection.Columns.Count
    rw = Selection.Rows.Count

    Ark1.Range(Cells(1, 1), Cells(rw, cl + 1)).Select

    Selection.Name = "rng"

End Sub

Den vælger et i forvejen navngivet område, udvider det med en kolonne
og kalder det nye område det samme som det gamle hed.