Avatar billede danielledupont Nybegynder
21. september 2006 - 09:42 Der er 9 kommentarer

Hvordan finder jeg proxy indstillinger?

Jeg skal bruge proxy indstillingerne på min skoles netværk, og jeg kan ikke få dem af administratoren. Jeg skal bruge dem i forbindelse med MSN Messenger.

Hvordan finder jeg dem?

Jeg sidder på en Mac og bruger Firefox (har også Safari installeret).
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 09:45 #1
når du ikke kan få dem af administratoren, er det nok ikke meningen at du skal rode med dem !.
Avatar billede danielledupont Nybegynder
21. september 2006 - 09:46 #2
Jeg skal ikke rode med dem, jeg skal bare logge på Messenger. PC'ere finder automatisk indstillingerne i forbindelse med Messenger - det gør Macs bare ikke.
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 09:46 #3
funktioner - internetindstillinger - forbindelse - lan indstillinger
Avatar billede danielledupont Nybegynder
21. september 2006 - 10:04 #4
Nva, jeg bruger Mac/Firefox - tingene er anderledes end på en PC.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 10:08 #5
Avatar billede danielledupont Nybegynder
21. september 2006 - 10:12 #6
Det fortæller hvordan jeg indtaster proxy indstillinger - ikke hvordan jeg finder de nuværende.
Avatar billede nva Praktikant
21. september 2006 - 10:22 #7
Du har selvfølgelig ret - tænkte mig vist ikke om :-(
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2006 - 10:52 #8
jeg tror at du skal have fat i din skoles administrator, da han er den eneste der ved (burde vide) hvordan deres proxy er sat op.

alternativt kan du selv købe en "proxy finder"  som måske kan hjælpe dig med dit problem.
http://search.sharewareplaza.com/proxy-1.html

Jeg synes nu at det lyder som om at skolens administrator ikke vil have din mac på nettet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. september 2006 - 11:06 #9
der er en del skoler og virksomheder m.fl. der ikke vil tillade brugen af messenger. Den anses for en mulig virus fare. Så du må nok vinke farvel til msn messenger