Avatar billede krel Nybegynder
20. september 2006 - 22:06 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

billeddatabase (evt. att: eagleeye)

Hey eksperter!

Har oprette et spøgsmål indeholdende flere forskellige spørgsmål dog uden nogle svar, så nu vil jeg prøve at dele dem lidt op...

Jeg søger et billedgalleri i form af en database (ACCESS) der skal administrer billederne. På siden har jeg allerede et loginsystem jeg gerne ville kombinerer med billedgalleriet så dem der har login til siden (alle elverne) kan uploade til databasen.

Jeg har søgt en del på eksperten men syns ikke rigtig jeg kan finde hoved og hale i det så her er lidt links og så vil jeg høre om vi i fællesskab kan hitte et eller andet sammen???

Links til ekspert-spm ang. billedgalleri:

http://www.eksperten.dk/spm/467035
http://www.eksperten.dk/spm/648137
http://www.eksperten.dk/spm/275614

flere point kan sæ'føli kom på tale

//Kristian
Avatar billede mugs Novice
20. september 2006 - 22:13 #1
Jeg kan hjælpe med en ren Access-løsning hvor dun i Access finder et billede og viser det i en formular eller rapport. Men internettet har jeg ingen forstand på. Hvis du lægger din e-mail kan jeg sende dig en Access-løsning.

For øvrigt ligger der en udmærket artikel vedr. en ren Access løsning.
Avatar billede krel Nybegynder
20. september 2006 - 22:18 #2
altså bare for at være sikker på vi snakker om det samme så er det i selve programmet MS ACCESS du vil lave et galleri?

Så må jeg desværre takke nej det er nemlig til en internet side (http://www.hh3b2006.dk/test)

men ellers tak for super hurtig response!

c",) Kristian
Avatar billede mugs Novice
20. september 2006 - 22:25 #3
Det er en "ren" MS ACCESS løsning. Men tak for din tilbagemelding, så behøver jeg ikke at bruge mere tid på dette spørgsmål.
Avatar billede krel Nybegynder
20. september 2006 - 22:27 #4
manglede da bare
allerede i gang? vildt!

men takker for din tid

c",) Kristian
Avatar billede mugs Novice
21. september 2006 - 05:57 #5
Det er nu blot en eksempeldatabase jeg har liggende og bruger som eksempel på eksperten. Billeder i Access er et tilbagevendende spørgsmål.
Avatar billede rosco Novice
21. september 2006 - 12:46 #6
Jeg har en eksempeldatabase liggende, som læser alle billeder ind fra en mappe man vælger, mappens navn placeres på en liste man vælger arkiv fra.
Avatar billede mugs Novice
21. september 2006 - 13:10 #7
rosco > Den kunne jeg godt tænke mig at se:

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede schoesler Nybegynder
24. september 2006 - 09:27 #8
'rosco' kan jeg også bede om en lurer på din DB?

jan@schoesler.com
Avatar billede krel Nybegynder
25. september 2006 - 20:07 #9
meget fint at folk gerne vil se et eksempel, meeeeen er der ingen der kan hjælpe på det jeg egentligt søger?

c",) KRistian
Avatar billede mugs Novice
25. september 2006 - 20:29 #10
Tror du ikke der er mulighed for, at du kan bygge videre på vores eksempler i Access?
Avatar billede rosco Novice
26. september 2006 - 06:18 #11
Bliver sendt
Avatar billede schoesler Nybegynder
26. september 2006 - 07:49 #12
mange tak ha' en god dag
Avatar billede mugs Novice
26. september 2006 - 09:12 #13
Tak :o)
Avatar billede krel Nybegynder
01. oktober 2006 - 15:47 #14
>> mugs er ikke den store haj til alt det her, så ville være lækkert med et script der blot skal rette til med databasenavn, mapper osv. måske 100 point er for lidt, men er villig til at give flere....

c",) Kristian
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2006 - 19:41 #15
krel > Skal jeg forstå det på den måde, at du ønsker et rent Acces eksempel, kan du blot læge din e-mail.
Avatar billede krel Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:03 #16
>> mugs

Nej det er (desværre) ikke en ren database løsning jeg ønsker..

Det er til en side (galleri.asp) hvor jeg gerne ville bruge en accessdatabase til at organisere og uploade billeder til (deres sti'er) ligesom i de tråde jeg linker til øverst...
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2006 - 20:14 #17
Ville det ikkke være en option at lukke dette spørgsmål og oprette det i ASP kategorien?
Avatar billede krel Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:26 #18
lukker.. takker for din tid.
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2006 - 20:30 #19
Du må gerne stadigvæk få mit eksempel - Måske kan det inspirere dig lidt ;o)
Avatar billede krel Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:33 #20
tjo det skader vel ikke... men som sagt, det jag kan i hjemmeside er mere på desing basis en på koderne især når det gælder alt dette asp - php osv...

--> kristiannielsen@dbmail.dk
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2006 - 20:39 #21
Sendt.
Avatar billede krel Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:45 #22
jepper. jeg takker og begynder at 'rode' lidt.. c",)
Avatar billede boblebad Nybegynder
13. december 2006 - 15:45 #23
Krel

Kan du ikke lige give lyd fra dig, jeg har lige noget at snakke med dig om...??

Det er vedrørende dit domæne http://www.hh3b2006.dk
Avatar billede krel Nybegynder
14. december 2006 - 15:10 #24
det kan du tro har du mail. - ved det ikke virker og at der er noget 'ejer-skifte' eller et eller andet jeg har fået noget brev om jeg lige skal undersøge nærmere..

Krel
Avatar billede boblebad Nybegynder
14. december 2006 - 17:41 #25
Jeps, det er lige det vi lige skal snakke lidt om :)

Du får lige denne i første omgang, da det er et offentligt forum, men den ryger i den rigtige bakke når jeg henter post aeth ] a [ os.dk

Til alle jer andre som skulle være nysgerrige, så kan ikke kigge forbi hjemmesiden

www.NetSvindler.Dk