Avatar billede pripman Nybegynder
20. september 2006 - 17:14 Der er 4 kommentarer

En meget Død PC

Hej Eksperter..

Jeg er komet i en utrolig uheldig situation..
Sidste dag ville jeg hive et usb-stik ud af min PC. Da jeg havde unplugged det kom jeg i et splitsekund til at sætte stikket ind på metalpladen på bagpanelet hvor alle motherboardets stik sidder monteret. Det resulterede i at computeren gik ud med det samme. Bagefter prøvede jeg at starte igen men der var intet tegn på liv i den (sker intet når jeg trykker på powerknappen på kabinettet, ingen blæsere, no nothing!).

Til at starte med var jeg sikker på at det var min PSU der var kortsluttet eller noget i den stil. Så prøvede jeg en anden PSU  (Dog en gammel en på 250w) men det ændrede ikke på noget..

Er der nogen ideer til hvor problemet kan ligge eller hvordan jeg lokaliserer det??

Mit sytem er følgende:

AMD64 3200+ (AC64 Freezer pro køler)
Asus A8V-E SE
Chill 400w PSU
Geforce 6600GT
2x512 MB kingston DDR
120GB WD HD
Lite-on DVD/RW

PS.USB enheden jeg hev ud var et digidesign Mbox2 Interface..
PPS. Jeg er meget afhængigh af denne Computer så.. S O S!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. september 2006 - 19:40 #1
start med at reset bios..?
Er der nogle beeps..?
hvis ikke så er bundkort sikkert dødt. Men et nyt er ikke sååå dyrt, og du vil sikkert ha´ alle dine data, på hdérne stadig..
Avatar billede pripman Nybegynder
21. september 2006 - 12:27 #2
Der er ingen bip lyde da der slet ikke er noget der tænder.. Har du nogen ide om der er en eller anden måde at man kan sikre sig det er bundkortet?.. vil nemlig gerne være sikker på hvad jeg skal sende til reperation.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. september 2006 - 15:29 #3
man kan jo prøve alt andet hardware i anden maskine, el. i et velfungernede bundkort, og derved finde hvad som fejler.
Virker hd, grafikkort osv.. ja, så er det bundkortet.
Men se i manualen, om bundkortet over kan starte op på en psu på 250 W..?
(men psu og bundkort koster næsten det samme..(Altså hvis man vil ha´ en god, stabil og stille psu)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. september 2006 - 11:17 #4
hvis du igen prøver med en anden power supply så kan du checke om der er strøm/spænding ved at se om der er en diode på bundkortet der lyser dette skulle bl.a. indikere at din psu skulle virke og der er liv i dit bundkort