Avatar billede horizon Nybegynder
19. september 2006 - 11:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

find en port på netværket som er åben

Hej folk

Jeg sidder her i skolen og skal bruge et program som skal bruge en port for at få forbindelse til internettet, jeg kan ikke få supportafdelingen til at hjælpe mig, de siger "det må du selv finde ud af" så det er jeg i gang med

Hvordan kan jeg se hvilke porte der er åbne, evt hvilken port Internet Exporer bruger for at komme på nettet eller andet?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
19. september 2006 - 11:46 #1
Internet Explorer bruger som standard port 80, med mindre den kører gennem en proxy. denne er typisk sat op til port 8080 hvis dette er tilfældet.
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 11:54 #2
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 test hvilke porte der er åbne
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 11:54 #3
Vælg 'proceed' og 'common ports'
Avatar billede horizon Nybegynder
19. september 2006 - 11:57 #4
hmm... kommer med dette svar på alle portene

There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

og så siger den jeg åbenbart ikke har en reverse DNS
Avatar billede horizon Nybegynder
19. september 2006 - 12:02 #5
så hvad gør jeg så? er der noget at gøre?
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 12:24 #6
Kan du ikke se under 'funktioner - internetindstillinger - forbindelser - lan indstillinger - og der se om du kører via en proxy?
Avatar billede horizon Nybegynder
19. september 2006 - 13:06 #7
det gør jeg ikke

Men på mit hjemmenetværk så virker programmet fint nok... så det undrer mig lidt jeg ikke kan komme på

programmet ønsker port 26000 og 26001 frie...
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 13:18 #8
De porte er højst sandsynligt lukket på din skole, så hvis programmet ikke er så avanceret at det selv kan finde anvendelige porte, så kan du vist godt opgive.
Avatar billede horizon Nybegynder
19. september 2006 - 13:19 #9
nu prøvede jeg at køre full scan på linket herover, og fandt ud af to porte som var åbne åbenbart... jeg prøvfede at skifte portnummeret i programmet til en af disse to, men det virkede ikke :/

er eneste mulighed for dette så at bruge fjernskrivebord hjem til min egen computer hvis jeg kan få det op og køre?
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 14:20 #10
Ja det vil jeg tro. Du kan også prøve denne www.tightvnc.com
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 14:22 #11
Men pas nu lidt på. Hvis diverse porte er lukkede, skyldes det jo nok at man ikke ønsker at i kører diverse 'suspekte' programmer ;-)
Avatar billede horizon Nybegynder
19. september 2006 - 18:59 #12
jeg prøver :D smid et svar, så får du pointsene som tak for hjælpen
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2006 - 19:03 #13
ok - håber faktisk det lykkes for dig din pirat hehe ;)