Avatar billede kimss Nybegynder
19. september 2006 - 11:13 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kopiere celle indhold

Kan man kopiere indholdet fra en celle til en anden automatisk? I Excel kan man fx skrive "=B5" i en celle, hvorefter indholdet i den aktuelle celle er indentisk med indholdet i celle B5. Findes der en lignende funktion i Access 2000?
Avatar billede mugs Novice
19. september 2006 - 13:10 #1
Hvis du f.eks. indtaster i FELT1 i en formular og FELT2 skal være med samme indhold, kan du i FELT1 i BeforeUpdate indtaste:

Me!FELT2 = Me!FELT1

Du kan ikke gøre det på tabelniveau, hvis det er det du mener. Men hvad vil du med samme indhold i 2 felter?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2006 - 09:30 #2
Det er rigtigt, men hvis man bruger en default value i felt 1 eller redigerer i feltet ved hjælp af kode eller feltet viser en post, så virker det ikke.

Den simple løsning er at skrive i kontrolelementet/control source for felt 1:
=[Felt2]

!~)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2006 - 09:32 #3
Nåh, ja eller rettere omvendt i dette eksempel....
Avatar billede kimss Nybegynder
20. september 2006 - 11:22 #4
Jeg får min IT afdeling til at løse problemet... Men tak for hjælpen