Avatar billede bambi Nybegynder
16. maj 2001 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brugere og profiler II

På mit arbejde vil jeg gerne skifte Windows 98 ud med Windows 2000 Professional på nogle af computerne, men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe det an.

Normalt installerer jeg computerne med Windows 98, de nødvendige programmer, printere og indstillinger – og alle der bruger computeren deler den samme opsætning. I Windows 2000 har hver bruger derimod sin egen profil, så hvordan sikrer jeg at alle der vil bruge computeren fra starten har adgang til alle programmer, printere og indstillinger?

Vi logger alle på netværket (op mod en Windows NT Server 4.0) med hvert vores sæt brugernavn/password og vi bruger ikke ”roaming profiles”. En stor del af installationsarbejdet skal foretages som administrator, men den opsætning jeg laver bliver ikke ført over på de nye lokale profiler der bliver oprettet når en ”ny” person logger sig på computeren/netværket. Hvordan kan jeg sikre det? Eller kan alle brugere dele samme profil uden også at skulle logge på med samme brugernavn/password?
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
16. maj 2001 - 19:04 #1
Du kan lave en gruppe, hvor du installerer og konfigurerer de ting som alle skal have adgang til! Når en ny bruger skal tilmeldes kan han blive medlem af den gruppe!
Avatar billede jgammelg Nybegynder
16. maj 2001 - 19:10 #2
Her er en lille vejledning til hvordan det kan gøres.
Du konfigurer alt som administrator, derefter kan du via \"system\", UserProfiles, Kopierer administrators profile til C:\\documents and settings\\Default User eller All users alt efter om du ønsker at de forskellige brugere skal have små forskelle eller om de skal være helt ens.
Du skal huske at du sætter \" Permittes to use\" til at være everyone.

good luck
Avatar billede bambi Nybegynder
16. maj 2001 - 19:48 #3
Jeg synes jeg har prøvet at kopiere profiler frem og tilbage, men jeg er villig til at gøre et nyt forsøg. Præcis hvad er forskellen på \"Default User\" og \"All Users\"? Og hvor er det jeg skal ændre \"Permittes to use\"?
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
16. maj 2001 - 20:34 #4
Alle brugere skal bare være \"default users\", så har de adgang til alle de programmer som du har installeret som administrator!
Avatar billede €yston Nybegynder
16. maj 2001 - 21:00 #5
Prøv at kigge her http://www.autoprof.com måske kan det gøre det lettere for dig!
Avatar billede burningice Nybegynder
16. maj 2001 - 23:26 #6
default user er når der bliver opretten en ny bruger... så er det et kopi af denne bruger der bliver brugt !!
All users er brugere der allerede ER oprettet, de vil bruge ting som ligger under denne bruger som en supplement!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. maj 2001 - 06:43 #7
Én af de smarte ting ved at bruge Default User, er at hvis der er nogen som er i stand til at smadre deres profil - kan du blot slette denne og logge personen på igen - så har brugeren de rigtige indstillinger igen!