Avatar billede tunebasen Nybegynder
18. september 2006 - 23:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til at trace mobiltelefoner

Hej!

Nu står jeg med problem, at min mobiltelefon er blevet væk. Jeg ved ikke om den er blevet stjålet, men jeg kan se der ikke bliver ringet fra den, samt at den stadig er tændt. Så er mit spørgsmål, om der er nogle, der kender til et program, der kan trace mobilen evt. via GPS?
Avatar billede swaco Seniormester
18. september 2006 - 23:24 #1
hvordan kan du se den er tændt ?????
Avatar billede tunebasen Nybegynder
18. september 2006 - 23:25 #2
Jeg har talt med mit telefonselskab - når den ikke går direkte på telefonsvarer, men bare ringer, så er mobilen stadig tændt.
Avatar billede Six Nybegynder
18. september 2006 - 23:38 #3
Jeg tvivler stærkt på at, et sådan program findes for os almindeligt dødelige... det kan da kun være autoritære myndigheder og måske teleselskaberne der kan have sådan nogle programmer og muligheder for at trace mobiler. Det tætteste du kan komme selv, er vel at forhøre dig ved teleselvskabet om hvilken "mast" den sidst er brugt på, hvis de kan og må oplyse dig om det.

Desværre, jeg tror ikke du kan finde den, på den måde du vil. Der må ledes på gammeldags manér og så ellers håbes på at den ikke er blevet stjålet.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
18. september 2006 - 23:48 #4
Har læst det med at telefonselskaberne har programmerne... Og har ringet til mit telefonselskabs spærringstelefon. De kunne kun henvise mig til at ringe til kundeservice imorgen. De måtte ikke andet i aften. - Men hvis jeg skulle spærre den i aften, er det ikke sikkert de kan finde den imorgen.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. september 2006 - 00:15 #5
sludder, det de sporer den på, er EMEI nummeret, som udsendes straks den tændes, husk på DU hænger selv på regningen indtil du spærrer simkortet (og husk at meld den stjålet til politiet, da det er dem der koordinerer listerne med blacklistede EMEI numre til teleselskaberne)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. september 2006 - 00:17 #6
og for at GPS kan benyttes kræves det at der er en GPS modtager i apperatet.
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2006 - 00:50 #7
Man kan triangulere den ;) Selskabet kan sikkert også fortælle dig i hvilket område (hvilken mast/celle den er i) - Men spm er om du kan få dem til det :P
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. september 2006 - 01:03 #8
det kan du ikke, det kræver en dommerkendelse at få den slags oplysninger.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
19. september 2006 - 10:33 #9
Den dårlige samvittighed breder sig... Telefonen ER fundet af nogle kollegaer inde på mit arbejde.. Tak for de mange svar... Nu ved jeg, at der ikke er andet at gøre end at lede alt igennem fra A-Å....
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:07 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede tunebasen Nybegynder
08. december 2006 - 09:14 #11
Jeg har fået fundet telefonen igen... Men jo - jeg vil da MEGET gerne vide om, der er andre måder at gøre det på...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 09:19 #12
det er der ikke, den eneste måde den kan spores på (med sikkerhed) er via dens serienummer, og KUN det, programmer osv der måtte sende dens position osv. forsvinder ved en sw opdatering, det gør serienummerte ikke.
Avatar billede tunebasen Nybegynder
06. juni 2007 - 08:39 #13
Luk