Avatar billede troelss Nybegynder
17. september 2006 - 23:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Messengervirus i aMSN?

Hej.

Jeg er stadig ny, men jeg mener at have læst, at virus ikke trives særlig godt Linux, da det ikke bruge executables.
Her til aften har en messengervirus været i omløb (Jeg undre mig stadig over at sådan nogen kan overleve....), men hvordan vil sådan en reagere i aMSN/Fedora?

Jeg går lidt forsigtigt frem når jeg søger på nettet, for indtil videre har jeg ikke opstillet nogen firewall eller antivirusprogram, hvis ikke det er med som standard.
Avatar billede swiatecki Novice
18. september 2006 - 00:08 #1
De overlever pga. naive folk n00bs ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2006 - 01:35 #2
så vidt jeg ved er den MSN orm der futter rundt for tiden en MS MSN på Windows only ting

der kan laves virus til Linux men det ses aldrig i den virkelige verden
Avatar billede troelss Nybegynder
19. september 2006 - 17:44 #3
Hvad med firewall? Er der brug for firewall og hvis der er, hvordan instiller jeg den så?
Indtil videre har jeg ikke fundet noget, som minder om en firewall
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2006 - 18:05 #4
har du ikke iptables ?
Avatar billede troelss Nybegynder
19. september 2006 - 18:28 #5
det ser det ikke ud til....
Avatar billede therichman Nybegynder
23. september 2006 - 18:32 #6
En firewall er altid en god ting at have. Og der findes flere forskellige software firewalls til Linux, selv bruger jeg Guarddog. En hardware firewall er dog altid bedst.
De antivirus programmer man kan få til linux, finder udelukkende Windows vira, så det er egentligt unødvendigt.
Du er sikret mod MSN virussen så længe du kører Linux. Selv hvis du emulerede den med Wine, ville den ikke kunne gøre nogen skade
Avatar billede troelss Nybegynder
24. september 2006 - 19:51 #7
Okay, det lyder fint. Jeg har lagt mærke til at der ved opstart står opsætter, installere (el. lign) brandmur, så noget er der da.

Hvis jeg bare tænker mig om, som jeg altid har gjort, så sker der vel ikke det helt store.

Smid et svar, så kan jeg få lukket...
Avatar billede therichman Nybegynder
26. september 2006 - 07:46 #8
At være varsom er også den bedste sikkerhed :) Men undervurder aldrig en god firewall
Avatar billede troelss Nybegynder
26. september 2006 - 20:12 #9
OK... Tak