Avatar billede anabash Nybegynder
17. september 2006 - 17:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Budnkort! og Ram

Hej, hvordan finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har, og hvad socket jeg har? ( hvad er socket. ) og hvordan ved jeg hvilke ram jeg har, og om de er kompatible med mit bundkort.

Altså, vil gerne have lidt flere ram, har 2x 512 ddr ram det er alt jeg ved.. men kunne godt tænke mig 2x 1GB ram i stedet. Men, hvis nu det ikk passer til min computer, er det jo dumt.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
17. september 2006 - 22:11 #1
Hejsa
Det letteste er lige og åbne din computer - derefter skal du kigge efter producenten af bundkortet (samt model navnet som står bagefter). Udfra disse oplysninger kan jeg fortælle dig hvad du har og hvad du skal købe.
Avatar billede anabash Nybegynder
17. september 2006 - 22:34 #2
jeg tror det er Via K8T800 ? made in taiwan..
Avatar billede egidiussen Nybegynder
17. september 2006 - 22:47 #3
Hej igen
Det er chipsettet der hedder det, men det hjælper alligevel.
Det tyder på at du har et bundkort med AMDs socket 754. kan du evt se hvad mærke og model bundkortet er ?
Avatar billede anabash Nybegynder
17. september 2006 - 23:05 #4
jeg kan godt prøve, men der står så mange forskellige tal, og battier, og jeg ved ikke hvad.. ;O
Avatar billede anabash Nybegynder
18. september 2006 - 00:13 #5
kan ikke finde det? ;:(
Avatar billede egidiussen Nybegynder
18. september 2006 - 08:51 #6
Jeg mener at programmet SoftSandra kan fortælle os det vil vil vide - det kan hentes her:
http://www.download.dk/index.asp?prog=33347&selOS=Windows
Avatar billede anabash Nybegynder
18. september 2006 - 11:47 #7
Mærke: Fujitsu Siemens. Model: D1607
Avatar billede egidiussen Nybegynder
18. september 2006 - 21:59 #8
Hej igen
Udfra de oplysninger vil jeg sige at du har en AMD 64-bit CPU - korrekt? (der ses unedr kontrolpanel, system, generelt).
Du bør derfor skulle bruge DDR400 ram som fx disse:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=143201
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202398
Avatar billede anabash Nybegynder
19. september 2006 - 09:21 #9
Tak.. svare du ikke lige, så jeg kan give dig point.. ;D
Avatar billede egidiussen Nybegynder
19. september 2006 - 12:13 #10
Det var så lidt