Avatar billede ejegod Nybegynder
16. maj 2001 - 16:31 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Objekt transformering / forvandling

Hej !

Et spg. som jeg savnet en detaljeret forklaring på.
Hvordan får man et objekt, f.eks et JPG billedet til at forandre sig til andet JPG billede over en længe på f.eks 10 frames ? Jeg har set et par spg. der ligner lidt, men har ikke kunne få det til at virke.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede egede Nybegynder
16. maj 2001 - 16:33 #1
først \"skiller\" du billederne ad med
modify -> break apart (tror jeg det hedder)
Og bagefter putter du et billede i hver keyframe, og så tweener du bare...
Avatar billede ditlev Juniormester
16. maj 2001 - 16:34 #2
Du skal primært breake apart på billederne. Herefter shape tweene billederne.
Men om man kan shape tweene store billeder er jeg i tvivl om!
Avatar billede egede Nybegynder
16. maj 2001 - 16:37 #3
Prøv med dine billeder, hvis de ikke kan shape tweenes, så kan de ikke :(
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2001 - 16:45 #4
vil du ha det ene billede skal morphe til det andet, eller bare fade over?
Avatar billede ejegod Nybegynder
16. maj 2001 - 16:47 #5
Hej Pixelpaw. Det skal forandre sig til det nye billede, så morphe må være det der kommer nærmest..
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2001 - 16:47 #6
hvilke slags billeder er det?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2001 - 16:47 #7
Hvor detaljerede er de?
Avatar billede ejegod Nybegynder
16. maj 2001 - 16:51 #8
Det er digital billeder, lavet om til JPG billeder i en normal kvalitet, 640*480.
Avatar billede egede Nybegynder
16. maj 2001 - 16:55 #9
kan du ikke bruge nogle \"sideskifts-effekter\" fra et eller andet program?
Mediator fx har da et par stykker.
Tror ikke det lykkes i Flash :(
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2001 - 16:57 #10
http://www.pote.dk/movie1.swf

er det sådan du mener?
Avatar billede ejegod Nybegynder
16. maj 2001 - 17:02 #11
Ja, vi nærmer os...  Det kunne godt bruges...
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2001 - 17:03 #12
du kan hente fla filen her:

http://www.pote.dk/movie1.fla

så kan du se hvordan jeg har lavet det.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. maj 2001 - 17:49 #13
Hvorfor ikke bare få det første billede til at fade ud mens den andet fader ind? Det giver en meget bedre effekt. Det der med at shape tweene billede bliver nemt meget grimt.
Avatar billede ejegod Nybegynder
16. maj 2001 - 19:40 #14
Okay Pixelpaw, den havde jeg ikke tænkt på. Jeg køber ideen. Arbejder du for det forhenværende Cypress i Århus ? Du må hilse Lars Peter, ham kender jeg udemærket...