Avatar billede andet Nybegynder
16. september 2006 - 12:26 Der er 10 kommentarer

Harddisk død?

Her til morgen da jeg ville starte min helt nye computer jeg modtog i torsdag kunne den ikke boote. Forsøg på boot resulterede i en blå skærm med fejl uden at jeg dog kunne når at læse fejlen. Efter lidt mislykkedes forsøg smider jeg windows cd'en i og trykke reparer windows til min store overraskelse skriver den: "Harddisk kunne ikke findes".
Har en cd med partition magic den brugte jeg til at scanne efter fejl, da programmet ikke fandt fejl på harddisken så prøvede jeg at formatere dette lykkedes også. Selvom harddisken nu skulle være formateret til NTFS filsystem så kan windows installationen stadigvæk ikke finde den.
Nogen der har nogle gode idéer?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 12:38 #1
Vi taler altså om en SLAVE disk uden styresystem ??
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 12:39 #2
Hvis det er en SATA disk har du vel husket at indlæse driverne (F6)
Avatar billede andet Nybegynder
16. september 2006 - 12:45 #3
I manualen til bundkortet står det:
4 x Serial ATA, support RAID
2 x eSATA
Avatar billede andet Nybegynder
16. september 2006 - 12:48 #4
Den kan godt finde harddisken ind i bios
Avatar billede andet Nybegynder
16. september 2006 - 13:06 #5
Harddisken køre på SATAII men selvom jeg trykker F6 kan den stadigvæk ikke finde harddisken
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2006 - 13:22 #6
Prøv af flytte sikket på bunkkortet over på det andet eSATA stik
Avatar billede andet Nybegynder
16. september 2006 - 13:31 #7
Har været ved at kigge på en cd der følger med til computeren, kan lave en diskette med cd'en der skal bruges til at installre Serial ATA driver med nå jeg vil installere xp. Problemet er at jeg ikke har diskette drev i min computer, har en anden computer med diskette drev, kan det lade sig gøre at ovreføre det fra diskettet til en cd og så bruge cd'en til at give windows driverne med?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2006 - 14:13 #8
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. september 2006 - 14:21 #9
Hvis BIOs kan finde disken, så skal XP også kunne gøre dette uden driver, med mindre at der er tale om en RAID.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 22:00 #10
RESPONS