Avatar billede mulatneger Nybegynder
14. september 2006 - 12:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk mellem 2 bygninger

Jeg mangler en trådløs løsning mellem 2 bygninger. Ca 250 meter. Det skal gerne være min. 54 megabit og helt stabilt.

Nogle der har nogle ider?

På forhånd tak
Morten
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 12:43 #1
2 stk. access points der kan fungere som bridges: http://tjek.nu/e;
Der skal kunne sættes en ekstern antenne på som denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=45841 (som du naturligvis skal have to af)...
Avatar billede mulatneger Nybegynder
14. september 2006 - 12:54 #2
Hej Coderdk

Tak for dit input. Det er min fejl at jeg ikke har skrevet det, men leder efter noget top kvalitet. Det skal trække ca. 35-40 udviklere + ip telefoner. Så om prislejet er omkring 20.000 spiller ikke det store rolle.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
14. september 2006 - 13:06 #3
Hvis det skal være helt stabilt vil jeg nok ikke gå efter det trådløse, men simpelthen anskaffe sig en ny linie, og så oprette en vpn mellem de 2 bygninger.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2006 - 13:19 #4
Well, der er da masser af kvalitet i linket med AP'er/bridges :) Der er da også en Cisco til over 28.000,- :) Måske skal I bare have en "samlet" løsning som denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=115160 to af dem bliver knap 18.000,- og de skal bare hænges op og connectes til nettet...
Men ja, hvorfor ikke få et kabel gravet ned eller lignende? Så kan I få gigabit mellem ;)
Avatar billede mulatneger Nybegynder
14. september 2006 - 13:46 #5
Grundet er at vi skal have gravet fiber ind begge steder, så vi skal have ved en ydbyder, da der ligger en anden bygning samt en vej imellem, som vi naturligvis ikke selv kan "komme over" med et kabel. Vi har kun lejet bygningerne i 18 mdr.

Jeg kigger lige lidt på codedk's links.
Avatar billede ierikk Nybegynder
14. september 2006 - 14:33 #6
prøv at kontakte: trendnet.dk
jeg ved at de er ret gode til den slags
Avatar billede gadz Nybegynder
05. november 2006 - 14:37 #7
Kun et forslag, men hvad med en rigtig radiokæde.
Det er måske lidt dyre men tilgengæl for du også et stabil link og en fuld duplex forbindelse.
Det vil også være muligt at hive fx 2mbit af til tlf. så for du de der 30line med over.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. november 2006 - 16:55 #8
Kommet videre?
Avatar billede mulatneger Nybegynder
05. november 2006 - 18:36 #9
Bestilt en 1GB fiber i stedet, men mange tak for hjælpen.
Avatar billede mulatneger Nybegynder
05. november 2006 - 18:37 #10
Hvis du smider et svar, får du de 200 point.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. november 2006 - 21:34 #11
Ved ikke lige hvem du siger det til, muligvis mig eller snakeeye? Du får et svar, så kan du altid afvise :)
Avatar billede snakeeye Nybegynder
06. november 2006 - 21:56 #12
så vil jeg da også smide et svar eller noget