Avatar billede sweet_heart Nybegynder
12. september 2006 - 02:48 Der er 10 kommentarer

frysnings problem af pc

okay blir nød til at skrive dette nu.. jeg har kigget over alt herinde angående det med at computeren fryser når du gør diverse ting, men intet ser ud til at passe til mit problem siden jeg vitterlig har prøvet alt, hva jeg ved om computere..
jeg har intil for nylig aldrig haft problemer med min AMD Athlon(tm)XP 2400+ 512 ram geforce4 mx 440 128 mb..
men det ska jeg love for jeg har nu.. jeg har altid ku spille spil som sims 2 unreal tournament og sådanne ting.. det kan jeg simpelhen bare ik længere.. jeg kan ik engang starte min sims uden jeg er nød til at genstarte det hele, det fryser fuldstændigt..
jeg har prøvet og jeg mener viterligt prøvet alt.. rengjorte blæsere, geninstalleret windows, opdaterede drivers,fjernet alt som ik sku være af spyware virus og hva den nu ku finde, men fandt nu intet,har endda resat min bios..
intet virker.. der er endda tit hvor jeg ik engang kan gå på nettet uden at jeg fryser totalt.. ik engang gamle spil hvor der ik blir brugt særligt meget grafik ka fryse.. stadigt det samme..
har så tjekket min jobliste og nu har jeg på fornemmelsen af at det enten er mine ram eller cpu som er problemet.. men vil gerne ha nogle tip til hva jeg ka mere gøre for at få lortet til at virke for er dælme træt af at ska genstarte 30 gange om dagen, eller at den gør det selv.. og li en anden ting alle mine 3 blæsere fungere fint de er li blevet nyrenset,og de larmer ik og tempen er helt fint ved 50 grader men stadigt samme problem...

M.V.H
Sweet
Avatar billede sweet_heart Nybegynder
12. september 2006 - 03:02 #1
ville li opdatere og sige at tempen ligger på 22 grader for motherbord, 50 grader for CPU, 42 grader for grafik kortet...
Avatar billede Beach Mester
12. september 2006 - 04:12 #2
Prøv at loade safe default bios.
Har selv haft samme problem efter at have pillet lidt for meget og uanset hvad jeg prøvede så kom jeg mest frem til en "blue-screen" eller en boot.
Kun et af sikkert mange forslag, men det virkede hos mig da alle andre havde opgivet:-)

//Beach
Avatar billede gratis Nybegynder
12. september 2006 - 04:20 #3
beach> godt forslag ;) her er lidt mere du ka prøve:

her er et par programmer til at teste dine ram med:

http://www.memtest86.com/  og her hos Microsoft  http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

her er forskellige cpu testere  http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_cpu.html

har du kørt chkdsk på din harddisk ?  http://www.it-knowlegde.dk/xp_installation_virker_ikke.html

"Everst Home" (freeware) viser hvad du har af hardware i din pc, måske ka du se någet som ikke er som det skal være med programmet, http://www.majorgeeks.com/download4181.html

kig også her:

|Kontrolpanel |Administration|Logbog| se efter røde krydser under Program og System.
der er ikke sikker du ka se någet fornuftigt, men det ka ikke skade at ta' et kig ;)
Avatar billede sweet_heart Nybegynder
12. september 2006 - 04:39 #4
det har jeg oz prøvet stadigt det samme, alså det med biosen... jeg kørte en stress test på mine ram med prime95 og de passed hele bundet så det kan heller ik være det...
jeg har oz prøvet alle de der cpu tests og det er det samme det hele sku virke fint.. men jeg ka stadigt ik spille nogen former for spil... jeg ka in engang spille et gammelt spil som unreal tournament 99 uden jeg pludseligt staller totalt og jeg mener alt fryser selv min keybord...
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 08:29 #5
At et RAM test program frikender RAM betyder ikke nødvendigvis at der ikke er fejl på RAM.
Den eneste måde du kan være helt sikker på RAM, er at teste med en anden klods RAM i maskinen.
Prøv det.
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2006 - 10:16 #6
Du skriver, at du har prøvet at geninstallere og opdateret diverse driver, hvilket som sådan er ok, men det kunne også være kilden til problemerne hos dig.

så her er hvad jeg ville gøre

antager som udgangspunkt, at du har installeret de drivere til chipsettet, som fulgte med til maskinen, fx på en cd. har du drivere her til fra nettet, skal du sikre dig, at producenten også anbefaler dem til netop dit chipset. SOm ex herpå, kan jeg nævne Via, som netop ikke anbefaler nyere drivere til mit via 4 in 1 chipset, men derimod en ældre udgave...

-------------------------------------------

så er der grafikkortsdriveren, også her skriver de, at de nyeste drivere understøtter kort fra tnt til gf7900... men nærlæser man, kan man godt udlede, at det ikke er sandheden, og mange har oplevet diverse problemer med opdatering af netop denne driver i forbindelse med ældre kort.
så kig her
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
og prøv fx at hente denne her
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.77.html
genstart i fejlsikret og slet den nuværende driver via tilføj fjern...

genstart og reinstaller den du har hentet

----------------------------------------

andre drivere der også kan give diverse problemer: netkortdriveren og lydkortdriveren
hvad har du inde der

directx hentes på nettet og gemmes
servicepack2 hentes og gemmes
windowsupdate skulle man også kunne hente og gemme, men kan ikke huske hvordan

----------------------------------------

ville nok personligt lave mig en cd med alle disse herligheder og så starte med en ren installation, hvorefter du installer dine sikkerhedskomponenter, drivere med mere, og først her lader din maskine gå på nettet til en sidste opdaterring hos ms

håber du forstår mit budskab, ellers siger du bare til
Avatar billede sweet_heart Nybegynder
12. september 2006 - 14:46 #7
c-holst

ved du hva jeg tror du har fat i noget der.. for da jeg opdaterede min grafik kort fik jeg en medie error hver gang jeg loggede på win.. det hjalp så da jeg geninstallerede kortet med det gamle drivers..
så vil da li prøve at gøre det med de andre simpelhen geninstallere alt med de gamle drivers...
Avatar billede sweet_heart Nybegynder
13. september 2006 - 17:45 #8
okay har nu uninstalleret alle de nyopdaterede drivers og installeret de gamle.. men stadigt det samme.. men ka dog komme ind i spillene nu bare ik spille dem.. det er blevet så slemt at jeg ik engang kan gå ind og spille på kom og vind ret længe af gngen uden at det fryser.. så er nu efterhånden sikker på at det må være et hardware problem.. har vitterlig prøvet alt hva jeg ku komme i tanke om...
kørte endda en scan over min harddisk.. den fandt intet heller...
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. september 2006 - 18:07 #9
Har du prøvet med en anden RAM klods ? ?
Avatar billede sweet_heart Nybegynder
13. september 2006 - 18:55 #10
det blir det næste jeg prøver.. men tror nu mere at det nok er min cpu som er ved at være færdig.. er godt nok ik sikker...