Avatar billede larsbek Nybegynder
11. september 2006 - 21:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre navn på netværksdrev i windows mediacenter

Hej jeg har et lille irritationsproblem.
Jeg har 2 mask med windows media center, og vil gerne dele mapper så jeg kan se film på begge pc.  jeg deler en mappe på drevet "film" som hedder feks børnefilm, og derefter deler en mappe voksenfilm fra samme drev "film". Jeg opretter derefter forbindels til netværksdrev på den anden maskine og finder fint de delte mapper. De hedder også Børnefilm og Voksenfilm. Men hvis jeg så går ind i Media center og tilføjer dem under video, så står de begge som "film". Når jeg går i stifinder og klikker på egenskaber for netværksdrev, står navn også som "film" og kan ikke ændres. Nogle gode råd eller må jeg bare leve med det ?
Avatar billede leif Seniormester
11. september 2006 - 21:57 #1
Du kan ikke have 2 shares på samme maskine med samme navn.
Avatar billede larsbek Nybegynder
11. september 2006 - 22:00 #2
men jeg kalder dem forskelligt navn, det er bare den anden maskine der vil have de hedder drevets rodnavn og ikke mappenavnet
Avatar billede larsbek Nybegynder
11. september 2006 - 22:02 #3
Hvis jeg feks har en drev: C:drev og har 2 mapper film og serier og deler dem som film og serier (navn på delt mappe) og henter dem som netværksdrev på den anden maskine, så kalder den dem begge for C:drev både under egenskaber og i mediacenter. Meget mystisk.
Avatar billede larsbek Nybegynder
17. september 2006 - 19:17 #4
Det var åbenbart ikke muligt med hjælp her, jeg lukker og slukker.