Avatar billede ulricho Novice
11. september 2006 - 16:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Automatisk PNG-billede udenom AutoCad

Vi bruger AutoCad 2003.

Vi har brug for et program, der kan køre decentralt på alle PC'er. Programmet skal kunne læse DWG-filer og forstå eksempelvis følgende prompt:

Dwg2Png.exe -f:*1-000001.dwg* -o:*1-000001.png* -l:*syn:on\;dim:off*

Vort ønske er, at -f er inputfilen (indenfor *) og -o er outputfilen (indenfor *) og -l fortæller om hvert lag i AutoCAD-filen skal være on eller off - her skal SYN-laget være ON og DIM-laget være OFF. Derefter skal der printes til en printerdriver som laver PNG-filer. Kan det lade sig gøre udenom AutoCad?

Hvis det kan, ønskes det udbygget til i stedet for ON og OFF, at der angives en farve blandt de 256 farver, eks. SYN:250 for sort. Billeder bliver derefter lavet i farver.

Et godt bud til, hvordan det kan gøres?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. september 2006 - 01:33 #1
Måske denne: http://www.toppdf.com/artprint/document-printer/dwg-to-png.html

eller...

http://anydwg.com/dwg-to-png-ex.html

Ellers søg på "dwgtopng" eller "dwg2png" i google.
Avatar billede ulricho Novice
12. september 2006 - 06:06 #2
Jeg er med på, at det kan lade sig gøre at lave DWG2PNG.

Det vigtige her er, at man kan tænde og slukke for lagene og putte farver på. Det ser ikke ud til, at det kan lade sig gøre med disse link.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 22:39 #3
Fandt du en løsning?
Avatar billede ulricho Novice
03. oktober 2006 - 06:25 #4
Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg har arbejdet en del med det. Problemet, som jeg endte op med, var problemet med at få lagt farverne på.

AutoCad kan selvfølgelig det hele som standard, men idet hver klient gerne skulle have programmet liggende, er det ikke en god ide. Derfor skal løsningen være udenfor AutoCad-regi.

Kan du give mig et yderligere hint?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. oktober 2006 - 10:14 #5
Jeg kan kigge lidt omkring.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. oktober 2006 - 12:14 #6
Det er vel et spm. om penge. Hvad må et evt. program koste?
Avatar billede ulricho Novice
03. oktober 2006 - 13:43 #7
Hvis jeg forstår det som en åbning, så er jeg meget lydhør overfor en løsning ...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:57 #8
Næh, det er bare fordi alt jeg støder på koster penge. Derfor vil jeg vide hvad det må koste pr bruger. Alternativet var en billig eller gratis viewer hvor du kan printe til eksempelvis PDF med Adobe Distiller eller en indbygget konverteringsfunktion. Et andet alternativ var at tage et screencapture, og gemme det som png.
Avatar billede ulricho Novice
03. oktober 2006 - 14:04 #9
Det vigtigste er at finde en komponent, som kan tænde og slukke for lagene og putte farver på og gemme i PNG. Jeg mener at have været mange programmer igennem. Hvis du finder eet, som kan det, er jeg interesseret.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:16 #10
Du kommer nok til at betale licens pr bruger, og jeg vil ikke give dig en masse links, hvor hver licens koster 100$ hvis det er for meget for dig.
Avatar billede ulricho Novice
04. oktober 2006 - 21:59 #11
Hvis programmet kan opfylde behovet, er $100 pr licens selvfølgelig mange penge, men så må vi se på det ... Vi skulle gerne se, om vi kunne finde en eller anden løsning!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:16 #12
I morgen støder jeg på et par eksperter i AutoCad. Jeg skal spørge dem ad hvad de mener.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:26 #13
Det gav ingen resultat. jeg kan nok ikke hjælpe dig.
Avatar billede ulricho Novice
09. oktober 2006 - 08:03 #14
Det var ærgerligt. Jeg havde ellers lige håbet på, at du kunne komme med et guldkorn ...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:36 #15
Desværre. Skal vi lukke?
Avatar billede ulricho Novice
17. oktober 2006 - 18:48 #16
Kan der ikke være andre, der vil svare på dette? Hvis ikke, så lukker jeg for spørgsmålet ...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. oktober 2006 - 22:31 #17
Luk her, og opret et nyt. ellers får du nok ingen respons, da spm. er gammelt.
Avatar billede ulricho Novice
18. oktober 2006 - 07:16 #18
OK. Tak for hjælpen.