Avatar billede amdip Nybegynder
07. september 2006 - 20:02 Der er 7 kommentarer

Medion service

Hej, har lige købt en bærbar og er ærlig talt lidt i tvivl om jeg skal beholde den eller ej.

Købte den i Aldi her for 2 dage siden, og den fungerer udemærket til det jeg skal bruge den til.

Jeg er 30 dages returret til butikken samt 3 års forsikring på den.

Jeg har hørt en del om at Medion ikke er et af de bedste mærker på markedet og det forventer jeg heller ikke til den pris.
Men mit spørgsmål er så om hvor hurtig service Medion egentlig har, i tilfælde af at computeren skulle gå i stykker (hvilket den sikkert gør i løbet af de 3 år).

Nogen der har noget kendskab til dette? Bliver computeren sendt til Tyskland for at blive repereret, eller har de en fabrik i DK? Og er der nogen der har nogen erfaring med deres service når det angår indsendte varer som skal repereres?

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2006 - 20:09 #1
Tjah...
Service på Dell foregår via Infocare i DK - de gange jeg har haft kunder der skulle have vare til rep. har der gået 2-3 uger, så den service er absolut ok.
Avatar billede tafkab Nybegynder
07. september 2006 - 20:14 #2
Jeg havde en stationær hvor cdrom drevet gik istykker efter ca 2 måneder, ringede til deres hotline og aftalte at jeg bare pillede drevet ud og sendte til dem, istedet for at sende hele pc'en. De sendte en fragtseddel til mig, jeg sendte så drevet og 2 dage efter kom et nyt, så det kan jeg ikke klage over.

JEg har høre både for og imod, men har selv fået en god service hos deres danske support afdeling.
Avatar billede cheshire Nybegynder
07. september 2006 - 20:21 #3
Hejsa.

jeg har ikke selv haft en computer fra medion men ved fra min storebror som bor i Tønder at den computer sønniker havde var fra medion og at de havde købt den i aldi dernede og den gik i stykker inden den nåede at blive et år og den røg til tyskland, om det skyldtes at tønder aldelingen får/fik deres medion fra tyskland eller om de havde været over grænsen ved jeg deværre ikke.

Jeg mener dog at have læst at medion ikke får deres computere rep. her i danmark men at de netop ryger til tyskland.

hilsen cheshire
Avatar billede summer Mester
07. september 2006 - 21:26 #4
Jeg har flere komponenter fra ALDI. Det er compare-support som står for serviceringen af ALDI's (Medion) produkter. Jeg har haft brug for support en enkelt gang og fik venlig og hurtig hjælp.
http://www.compare-support.dk/Compare/default.htm
Avatar billede cheshire Nybegynder
15. september 2006 - 23:16 #5
jeg sad lige og læste det hele igennem igen og kan da lige fortælle amdip at medion skam ikke er et dårligt køb for jeg kan huske at jeg på et tidspunkt har modtaget en nyhedsmail angående edb udstyr hvor medion blev rost til skyerne og hvor det kom frem at medion faktisk er med i en rigtig stor del af alt udstyr indenfor edb verden.

kan jeg finde artiklen poster jeg lige linket her.

konklusionen på dette her må være at medion laver deres danske varer her i landet ved compare-support som summer skrev.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2006 - 19:42 #6
OG infocare :)
Avatar billede summer Mester
27. marts 2008 - 19:31 #7
Lukketid??