Avatar billede kreativmedie Nybegynder
07. september 2006 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Undgå browsercache via Meta-tags el. lign.

En søgning i Ekspertens arkiver giver masser af hits på dette emne, men der er tilsyneladende ingen af disse der virker, hverken i IE, Firefox eller Opera.
De løsninger jeg primært har set beskrevet er:

<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Mon, 04 Dec 1999 21:29:02 GMT">
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1">
<META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CACHE">

- og også i en løsning hvor ovenstående eksempler både sættes i toppen og bunden af HTML-dokumentet.

Sidder der en vis person inde med en løsning for at undgå browsercache? Det er hovedsagligt en HTML-baseret løsning jeg søger, altså om muligt uden ASP/PHP/etc.

Tak :)
Avatar billede stenger Nybegynder
07. september 2006 - 16:33 #1
Du kan også prøve:

<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-store">
<meta name="robots" content="nocache" />

Kig evt. på http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35306

Det er hvad jeg har læst virker... om det så passer er en anden ting!
Avatar billede stenger Nybegynder
07. september 2006 - 17:17 #2
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
07. september 2006 - 18:14 #3
Tak for dit indlæg, stenger, desværre kan jeg heller ikke få nogle af dine forslag til at fungere. De Meta-tags der er i linket til Google ser umiddelbart ud til kun at være et tegn til søgemaskiner til ikke at cache pågældende site - mit problem er udelukkende den lokale cache på en besøgenes computer.
Avatar billede stenger Nybegynder
07. september 2006 - 18:16 #4
I know... ville også gerne selv finde en løsning, hvormed man sørger for at der clientside ikke bliver gemt noget (og helst gennem standard HTML). Let me know, hvis du finder ud af noget.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
07. september 2006 - 18:20 #5
Will do, og indtil videre er denne tråd jo stadig åben :)
Avatar billede stenger Nybegynder
07. september 2006 - 22:50 #6
Prøv også at checke denne side:

http://codewalkers.com/forum/index.php?action=displaythread&forum=phpcoding&id=17253

Det skulle altså virke...spørgsmålet er så bare hvordan man kontrollerer om det så også passer :)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
14. september 2006 - 11:05 #7
Beklager den (meget) lange svartid.
Der er desværre heller ingen af de løsningen på det link jeg kan få til at fungere. Jeg har desuden forsøgt mig med diverse PHP-løsninger, men heller ikke disse kan jeg få til at virke.
Hvor lidt jeg end bryder mig om det må jeg desværre se mig nødsaget til at kapitulere for denne gang. Jeg skal gerne poste det her hvis jeg støder ind i en brugbar løsning.

Smid et svar så du kan få point for dine forsøg på at hjælpe mig :)
Avatar billede stenger Nybegynder
14. september 2006 - 15:48 #8
Ok...let me know if you find anything!