Avatar billede s_f Nybegynder
05. september 2006 - 21:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Timeout problemer. Linkys WAP54G Trådløs AP

Jeg har netop købt denne AP http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18513 og min erfaring siger mig da at linksys bare er kavlitet, og den kommer da også i den kendte standart fra linksys...

Jeg sætter den op, men den software der følger med til den, krypterer den med WPA. Jeg skal bruge den til at koble på trådløst på min HP bærebare, med indbygget trådløst netkort.

Den kom forud installeret, uden software til netkortet, kun med driverne installeret. Derfor anvender jeg XP SP2's trådløse software.

Jeg kobler fint på AP'en og får udemærket, samt meget god forbindelse. Network sumbler slår da også helt ud, så forbindelse er der da.

Men når jeg sufer på nettet er min hastighed meget langsom, og sommetider laver den simpelthen timeout. Jeg har en 4 mbit forbindelse, og der er ingen vægge etc imellem - og vi snakker ca 4 meter, så det burde jo gå lynede stærkt.

Jeg har også prøvet med WEP kryptering, men stadig samme problem.

Måske jeg skal prøve at finde noget software istedet for XP's standart til mit netkort?

Andre forslag, har tit været ude for disse timeout problemer i XP.

Venlig Hilsen...
Avatar billede eld Nybegynder
07. september 2006 - 22:14 #1
Opdater driveren til producentens egne og nyeste som det første.

Sekundært kan du se om der er strømbesparende egenskaber i wifidriveren der tillader netkortet at "geare ned" for at spare strøm (hvilket nu er meget rart når det er på en laptop)

Tertiært kan du se på accesspointets firmware.

Men alt andet lige - så er kabler bare hurtigere, så der vil altid være en minimal forsinkelse set i forhold til at stoppe et RJ45 stik i nakken af maskinen (især hvis du har været vant til dette)
Avatar billede s_f Nybegynder
18. september 2006 - 11:00 #2
Jeg fandt noget software til HP's trådløse kort, og skfitede min Ap til at sende på kanal 6. Nu virker det. Smid et svar hvis du vil have points. ;)
Avatar billede s_f Nybegynder
23. september 2006 - 15:54 #3
lukker