Avatar billede swordcat Nybegynder
04. september 2006 - 19:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeres vurdering

Hej eksperter

Nu har jeg siddet og leget med DanDomains CMS-version og jeg må være ærlig og indrømme at det fungere rigtig godt. Men men, jeg er desværre ikke tilfreds med designet på forsiden. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at det så enkelt og overskueligt ud, samt at det havde et professionelt touch.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre – er kørt lidt død i det!

Hvad er jeres vurdering
Kom endelig med gode forslag

Tak på forhånd
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. september 2006 - 19:25 #1
Hukommelsen daler og daler herinde på Eksperten. Hvorfor glemmer I altid at smide et link?
Avatar billede swordcat Nybegynder
04. september 2006 - 19:41 #2
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. september 2006 - 20:20 #3
Siden er pæn (dog ikke nogen større fryd for øjet rent grafisk).

jeg kender ikke DanDomains CMS til at vide hvor godt det er men en hjemmeside hr du da lavet.

Generelt bryder jeg mig ikke om scrollbars der er hører skal anvendes i midten af siden.

Så savner jeg en del struktur i siden (det er måske lidt gammeldags) men jeg savner en header del med banner for siden (evt slogan eller lign.) altså generelt en bedre inddeling af siden.

Så alti ialt er ideén meget fint men det er plads til forbedringer.

Hvis du vil anvende CMS børdu også tage et kig på Joomla der sker meget på systemet issær en masse spændende gratis komponenter der kunne være interessante for dig og din webside.

mvh
Mads
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. september 2006 - 09:22 #4
Hej, jeg bryder mig bestemt ikke om dit design og dit farvevalg - synes du er helt gal på det og desuden giver dig heller ikke ret i at DanDomains CMS er særlig smart. Måske er det brugervenligt, men det laver "gamle" hjemmesider - har arbejdet lidt med deres webshop og der deres CMS - jeg var da ved at blive sindsyg til sidst, puha det var slemt.

Jeg saver desuden også et topbaner som foxmuller58 siger, der er intet i toppen. Benyt evt. noget Open Source, Joomla som foxmuller58 siger, det er smart og der er desuden også virkelig mange templates at vælge i mellem. Det er skrevet i PHP og kræver intet andet end en PHP server og en MySQL database.

Læs mere om det her: http://www.joomla.dk/ eller på deres officielle side: http://www.joomla.org/ - det er virkelig smart og super nemt at sætte op.

Rigtig god fornøjelse ;-)
Avatar billede benhur Nybegynder
05. september 2006 - 15:16 #5
Jeg bryder mig personligt heller ikke om den iframe du har midt på siden. Og jeg er enig med foregående posts i, at der ligesom mangler et konstant top banner. Du kunne evt. lege med at lave klodserne i forskellige farver mindre, og så placere dem med teksten "Sundby Algård..." i toppen som banner.

Den sorte boks du har med scrollene tekst virker ærlig talt heller ikke særligt godt. Der ville det efter min mening se pænere ud med noget mere statisk, og en knap så aggresiv baggrundsfarve(evt. hvid?)

Mvh.

Tarik
Avatar billede swordcat Nybegynder
05. september 2006 - 18:01 #6
Nu skal høre mig ad. Personligt har jeg heller ikke noget at være specielt stolt over, udover at jeg kan finde rundt i CMS-programmet. Siden er ikke noget at råbe hurra for, men det var det nemmeste at gøre, på daværende tidspunkt.

madeindk-->"Jeg saver desuden også et topbaner som foxmuller58 siger, der er intet i toppen. Benyt evt. noget Open Source, Joomla som foxmuller58 siger, det er smart og der er desuden også virkelig mange templates at vælge i mellem. Det er skrevet i PHP og kræver intet andet end en PHP server og en MySQL database.".....DET ER FOR SVÆRT AT FØLGE MED....KAN DU HJÆLPE MIG LIDT?.....Ser og læser de links du har lagt ud.

Madeindk-->Din ærlighed er super....bryder heller ikke selv om hjemmesiden

Tarik--> Kan du ikke også guide mig på rette spor. Hvad kan jeg gøre for at siden bliver bedre, hvilke programmer er nødvendige osv.?

NB: HUSK at jeg ikke er en computer-haj, kan bare det basale
Avatar billede benhur Nybegynder
06. september 2006 - 13:59 #7
Jeg kender heller ikke lige til DanDomains cms system, men det skulle undre meget, om ikke der var mulighed for at sætte et banner ind i toppen af siden. Det du så kunne gøre, er minimere den grafik du har i form af de farvede klodser på forsiden. Tag så klodser og den tekst du har og få lagt det op i et banner i toppen. Banneret skal selvfølgelig være på alle sider.

Hvis du har mod på selv at programmere dine sider, kan det være en fordel at starte med et program som dreamveawer eller frontpage.(frontpage er ofte inkluderet i office pakken fra microsoft). Du kan evt. tage et kig på www.html.dk . Her ligger der en god tutorial med introduktion til html.

Mvh.

Tarik
Avatar billede swordcat Nybegynder
06. september 2006 - 16:35 #8
Et banner siger du? Har du mod på at lave et for mig? Altså et eksempel?
Avatar billede benhur Nybegynder
16. september 2006 - 15:02 #9
For at du kan få en idé om hvad jeg mener med banner kan du se dette eksempel:
www.up-data.dk/eks.jpg
Det ser selvfølgelig ikke super godt ud det jeg har lavet, da det lige hurtigt er lavet i paint, men du kan i hvert fald få et indtryk af hvad det er jeg mener.
Banneret i toppen skal så selvfølgelig strække sig hele vejen hen over skærmen og ikke ligge oveni i IE navigationen.

Kan se du har fjernet den sorte menu. Ser meget bedre ud!

Mvh.

Tarik