Avatar billede sofuz Nybegynder
04. september 2006 - 13:35 Der er 3 kommentarer

Microstation hvordan virker Camera?

Ja jeg vil gerne vide hvordan man bruger eller anvender funktionen camera i Microstation?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2006 - 18:00 #1
Camera i MicroStation.

Funktionen er ganske simpel hvis det kun er kamera du vil bruge.

- tryk på knappen "Camera"
- vælg det View du vil have kameraet sat op i (tryk i View'et med tentative knappen)
- Vælg hvad kamraets fokus skal være og tyrk accepter på musen
- Vælg der næst hvad det er du vil "Se" fra altså kameraets placering i din model.
  og tryk accepter igen.

Du har nu sat dit kamera op i det valgte view.

Hvis du vil gemme dit opsatte kamera og på den måde kunne komme tilbage til dit camera igen senere i dit arbejde skal du gå under.

- Venstre klik på det lille Bentley ikom der er på dit view hvor kameraet er opsat.
- vælg View Save/recall
- vælg Save View, giv det et navn og evt. en beskrivelse.
- Tryk OK

skal du hente dit View igen så er det samme sted og der skal du så bare vælge det view du vil have igen og sige Apply

Jeg håber det har givet dig et svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Morten O.
Bentleyusergroup 3D-ViZ
www.bentleyuser.dk
Avatar billede sofuz Nybegynder
06. september 2006 - 13:14 #2
Den måde jeg vil bruge camera funktionen på er at jeg skal sætte en masse camerare op i microstation og bruge et andet program til at tage et weiuwi. sådan at det ser ud som om at man snore rundt om objektet.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2006 - 17:06 #3
Hvis det mange billeder du skal lave er det jo bare at sætte det antal kamera's op du ønsker og så rendere billederne ud til en fil, Jpeg eller andet.

Det gøres vel egentligt lettest ved at lave en cirkel hvor på du placere dine kamera's og rendere dem ud enkelt vis.

du kan også lave en animation i MicroStation som så bliver til en Avi file, det er også en mulighed.

Med venlig hilsen

Morten O.
Bentleyusergroup 3D-ViZ
www.bentleyuser.dk