Avatar billede nic0dk Nybegynder
01. september 2006 - 09:04 Der er 5 kommentarer

Opsætning af Fullrate på et linksys modem

Hej, jeg har set nogle post herinde hvor der bliver hjulpet med opsætning af fullrates modem, så man kan tilslutte sin router dertil, jeg har dog ikke haft held med at få det til at virke, så jeg beder derfor jer om hjælp

Jeg har her et screendump fra min opsætning af linksys router
http://www.circle8.dk/linksys.jpg

og her er fra modemet som fullrate gav mig ved levering (er sat op fra deres side)

http://www.circle8.dk/fullrate.jpg

Som i kan se er dhcp startet på fullrate modemet, og deaktiveret på linksys routeren. Men problemet er at jeg ikke kan komme på nettet, håber der er en/nogle der kan hjælpe mig med en løsning

ps. nettet virker fint ved direkte tilslutning til fullrate modemet
Avatar billede nic0dk Nybegynder
01. september 2006 - 09:05 #1
Hov, kan så se at min titel er forkert, men den kan i nok bærer over med
Avatar billede nerdalmighty Nybegynder
02. september 2006 - 18:40 #2
Internet IP Adress på din Linksys skal i hvert fald ændres til f.eks. 192.168.1.2, da 192.168.1.1 er Zyxel routerens LAN-adresse og dermed opstår der en konflikt.
Avatar billede nic0dk Nybegynder
03. september 2006 - 11:05 #3
Den har jeg ændret til 192.168.2.1 (fremgår af billedet)
Avatar billede nerdalmighty Nybegynder
03. september 2006 - 12:49 #4
Nej, du har ændret IP-adressen på LAN porten (Local IP Adress) til 192.168.2.1, WAN porten (Internet IP Adress) står til 192.168.1.1. Den skal ændres, og den skal være i samme subnet som Zyxel routerens IP-adresse, altså f.eks. 192.168.1.2.
Avatar billede nic0dk Nybegynder
03. september 2006 - 14:46 #5
Okay, men grunden til jeg har skrevet 192.168.1.1 der var fordi jeg troede det skulle opfattes som om at det var fra den adressse internet forbindelsen kom fra (altså fra zyxel routeren), ellers ved jeg ikke hvad jeg skal skrive af ip der