Avatar billede x-pander Nybegynder
30. august 2006 - 23:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Råd til køb af fladskærme.

God aften.

Jeg søger egentlig bare et par gode råd på fladskærme. Har aldrig undersøgt eller købt nogle før, da jeg skiftede min skærm lige omkring, da de rigtigt begyndte at komme frem. Så jeg missede egentlig hele den der fase...

Men nu kunne jeg bare godt tænke mig lidt viden omkring det. Man kan inde på EDBpriser.dk søge både efter billedklarhed og kontrastforhold og for den sags skyld også TFT-teknologi.

Mit område er egentlig ikke spil. Jeg bruger derimod meget tid i 3ds max. Så det kunne være helt fedt med to, til at køre tutorials på den ene og Max på den anden, eller bare en masse bokse og forms på den anden skærm.
Må dog sige, at det ville være rart hvis de kunne klare et spil i ny og næ, for det bliver da til lidt CS og Q3 ovre i den genre.

I må meget gerne komme med nogle bud på et par skærme der ville gøre jobbet godt. Og da gerne lidt info om hvilken producent man burde vælge og hvorfor selfølgelig.

Jeg tjekker først tråden imorgen, for jeg går i seng nu her.

På forhånd tak, XP :)
31. august 2006 - 00:14 #1
Avatar billede egidiussen Nybegynder
31. august 2006 - 08:25 #2
Hejsa
Jeg er selv meget begejstret af Samsung, og deres nye serie er meget rost:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=230571
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=215622

Hvis du gerne vil have noget der er lidt billigere, så kunne du købe noget som det her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194560
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=183060

Husk at hvis du har planer om at bruge to skærme, så skal du have en skærm med DVI indgang.

Skipper
Avatar billede x-pander Nybegynder
03. september 2006 - 19:51 #3
Jeg skal lige have edbpriser til at virke først før jeg kan kigge det hele igennem...
09. september 2006 - 18:40 #4
Status ?
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. september 2006 - 00:03 #5
Jamen prøv links'ne. De virker jo ikke endnu...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. september 2006 - 11:25 #6
ja, det er underligt
Du skal kigge under LCD-skærme - Det er samsungs BX-modeller i 17 og 19 tommer jeg har linket til.
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. september 2006 - 23:42 #7
Okay kigger lige igennem...
Avatar billede x-pander Nybegynder
14. september 2006 - 22:05 #10
Er du gal, de ser gode ud!
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=183060
Især den ovennævnte!

2 ms, det er da så vidt jeg ved, meget godt.
Kan du fortælle lidt om 300 cd/m2 og 700:1?

Jeg må sige det er nogle fede skærme, men hvordan med selve kvaliteten på dem? Har set en der nærmest ødelagde billedet, det var ligesom om der var 2-300% mere kontrast på end skærmen kunne klare.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
14. september 2006 - 22:27 #11
Hvis du sammenligner med andre skærme så kan du se at spec. er gode - kontrast på 700:1 er godt (faktisk lige så godt som de billige 32" LCD-tv).
Samsung er kendt for at lave utrolig god kvalitet.
Avatar billede x-pander Nybegynder
18. september 2006 - 19:01 #12
Hmm okay. Jeg må lige søge lidt mere rundt på nettet for mere tekniske oplysninger, vil gerne i dybden med kontrast og den anden der.

Men mange tak for hjælpen ;)