Avatar billede zeuzdk Nybegynder
30. august 2006 - 00:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Side virker ikke i blandt andet IEX

Jeg er igang med at lave en side til min ejerforening.

Se den på
www.ef-kgsenghave.dk
*virker kun i firefox*

Der er et par problemer som jeg håber i kan hjælpe med.

- Sidste nyt feltet skal være en statisk tekst som skal være med gennemsigtig baggrund så bladet kan ses igennem.

- Siden virker ikke i internet explorer og jeg har ingen ide om hvorfor. Bladet og den nederste linie kommer ikke med. Men siden virker i firefox.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
30. august 2006 - 00:52 #1
PS.  Kun designet er klart, så der er ingen undersider eller noget endnu.
Avatar billede nythjem Nybegynder
30. august 2006 - 09:18 #2
Hej Zeuz.. :)

En hilsen fra Hændelsvej.. :)

Den er sgu helt gal, det er faktisk et under at mozilla viser siden korrekt..

For det første har du to dokumenter i et;

se linie 1 og 40, der har du alene to dokumenter i et.

Slå evt. folderne forbi www.html.dk og bliv lidt klogere omkring almindelig html syntaks :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2006 - 10:38 #3
<ole>

- og du disabler de vigtigste områder af CSS i IE, hvis du bruger den DTD, du har stående øverst i dokumentet. Din anden(!) DTD er den, du bør bruge:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2006 - 10:40 #4
... og så stammer en frygtelig bunke af de spørgsmål, der oprettes på Eksperten, at folk læser i html.dk's utallige fejl, mangler og udeladelser. Det er i hvertfald ikke dér, man lære at kode ordentligt  =)
Avatar billede nythjem Nybegynder
30. august 2006 - 11:10 #5
Ole har selvfølgelig ret i at html.dk er glade amatører, der ikke har gjort meget ved deres side siden den blev startet, en side (dog på engelsk) der er udemærket hedder:

http://www.w3schools.com/html/default.asp
Avatar billede olebole Juniormester
30. august 2006 - 11:30 #6
Hmmm ... problemet er desværre, at det kan være frygtelig svært at finde troværdige tutorials på WWW. Også w3schools.com er desværre fyldt med fejl  :o|
I andre tråde har vi fundet op til 5-6 alvorlige, faktuelle fejl pr. side - hvilket er skræmmende mange, når man tager i betragtning, hvor meget reklamerne fylder  ;o)
Avatar billede nythjem Nybegynder
30. august 2006 - 12:03 #7
Hehe..

:) Men hatten af fordi de (tilmed også dig) gider, ik :)
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
31. august 2006 - 17:03 #8
hehe, tusind tak for svarene. Jeg vil forsøge mig med de sider i foreslår og prøve at lære html koder lidt bedre ;o)

Læg i begge et svar og så kan i dele i porten.

Mvh Jacob
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
31. august 2006 - 17:05 #9
Sorry var lidt hurtig, ole læg du et svar også.. Så jeg kan give jer begge lidt point..
Avatar billede olebole Juniormester
04. september 2006 - 12:42 #10
Når der er uddelt points i et spørgsmål, kan man ikke uddele flere i det spørgsmål - men jeg mangler absolut ikke points, så pyt med det  ;o)