Avatar billede miqe Nybegynder
29. august 2006 - 14:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Dårlig karma uden kommentarer

Hvorfor kan det lade sig gøre at give andre brugere karma og i særdeleshed dårlig karma, uden at lægge en kommentar ved??

Jeg kan se at jeg har fået dårlig karma d. 18/08-06 uden at jeg har nogen som helst chance for at vide hvad den dårlige karma skyldes.
Med andre ord har jeg ikke en jordisk chance for at rette min adfærd, eller i det hele tage finde ud af hvad jeg har gjort galt.

Det er møg ubehøvlet at give folk et synligt negativt stempel, fra et anonymt gemmested uden i det mindste at fortælle, hvad der har gjort udfaldet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 14:31 #1
er enig, har også fået dårlig karma, og har ingen anelse hvorfor..O)

But who cares, hvis folk ikke vil skrive hvorfor osv. så kan man jo ikke tage set seriøst.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2006 - 14:36 #2
Jeg tror ikke nogen ser på "tomme" karma'er overhovedet.
Men du har da helt ret i at det er træls ikke at vide, hvorfor man får den.

Ofte virker det som om nogen morer sig med at smide "Tomme" nul-karma'er i flæng.
Ignorer det, systemet virker ikke godt.  :-)
Avatar billede hcma Novice
29. august 2006 - 14:37 #3
samme her - har indtrykket af at der af og til er en eller anden i.... som "fornøjer" sig med at give dårlig karma i flæng (og selvfølgelig uden brgrundelse)
Gør som vi andre: ignorer det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 14:43 #4
Karma systemet er til for et børn på eksperten skal have noget at tage sig til når de keder sig.

Og når man opretter et spørgsmål som dit og vi andre laver indlæg så er der en stor chance for at der kommer flere "negative" karmaer.
Avatar billede miqe Nybegynder
29. august 2006 - 14:44 #5
Men kan man ikke bare tilføje i reglementet at karma skal ledsages af en årsag og en reference til hvor man har dummet sig?
På den måde vil man lynhurtigt kunne eliminere, disse tåbelige brugere og få rettet en smule op på karmasystemet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 14:48 #6
mige>> Jo det kunne man godt. Og det er også blevet foreslået lige siden karma blev indført. Men admin syntes ikke det er en god ide. Man kunne også fjerne annonymiteten fra karma, det ville også løse problemet, men nej det syntes admin heller ikke om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2006 - 14:51 #7
Hvorfor mon jeg har slået visning af karma fra?

Karma kan ikke bruges som det er opbygget idag.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. august 2006 - 14:51 #8
jeg ser det lidt som...
Uanset hvor pænt og hensynsfuldt man kører her inde i byen, så skal man sgu´ nok få fingeren alligevel..O)
Avatar billede miqe Nybegynder
29. august 2006 - 14:53 #9
LOL Den var god -bartfreak

Jeg tror jeg vil tage dit råd til mig james_t_dk og slå karma fra!
Var jeg ikke lige opmærksom på at jeg havde den mulighed.
Avatar billede snowball Novice
29. august 2006 - 15:06 #10
Blot for at præcisere, så kan man som sådan ikke slå karma fra, men man kan vælge ikke at få vist indlæg fra brugere der har en karma lavere end x%.
Avatar billede miqe Nybegynder
29. august 2006 - 15:09 #11
Og man kan vælge om man gider at se karmameteret for andre brugere.
Jeg har lige instillet min profil til ikke at se på andre brugeres karma.
Det forhindrer dog ikke dem i at se min karma.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2006 - 15:17 #12
det forhindrer heller ikke dig i at KUNNE se andres karma.
Avatar billede snowball Novice
29. august 2006 - 15:18 #13
Korrekt, havde lige glemt "Vis brugerens karma." under generelle indstilinger ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. august 2006 - 09:17 #14
Forresten bare lige for at følge op på hvor trælst det er....

Jeg har fået denne karma:

Damn du virker uvidende. Stop dog med at gætte dig frem. Det du intet aner om bør du holde dig fra. Du skader mere end du gavner.

Det er i orden jeg vil gerne have 0% karma. Jeg vil gerne tage mod kritik. Hvis bare dem der kommer med kritik vil skrive handle eller spørgsmål på så jeg efterfølgende ved hvad det er jeg ikke ved noget om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2006 - 12:45 #15
james eksempel er endnu en grund til at karma skal væk.
Dem der kender james ved han ikke blander sig i noget hen ikke ved noget om - derved er den fyldt med løgn, men overtræder ikke reglerne for karma.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. august 2006 - 12:54 #16
"Og når man opretter et spørgsmål som dit og vi andre laver indlæg så er der en stor chance for at der kommer flere "negative" karmaer."

Det er vist lige hvad det handler om, jeg har også "modtaget" en nul-karma i går. :-)

http://www.eksperten.dk/spm/729326
Avatar billede hcma Novice
31. august 2006 - 13:00 #17
Ekspertens nuværende kode er et prima eksempel på "spaghetti-kode" så det er rimeligt uoverskueligt hvad der sker hvis man udkommentere dele af koden eller på anden måde drastisk ændre på hvordan noget virker...

Så, karma bliver så længe at det eksisterende kode bliver - det er ret sikkert... Ærgeligt, men sikkert...

klippet fra:  http://www.eksperten.dk/spm/708419  (så sent som idag)
Avatar billede hcma Novice
31. august 2006 - 13:02 #18
vejmand >>  er også spændt på hvornår (hvor hurtigt) jeg også får en skodkarma ;o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. august 2006 - 13:06 #19
John S>> tak for de pæne ord.

Vejmand>> Ja jeg forudså det jo selv. Sørgeligt at det er som på Blå stue.

HCMA>> Kender godt tråden og grunden til at Karma ikke bare lige forsvinder. Men der arbejdes i det mindste på det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2006 - 20:28 #20
james :)
Avatar billede miqe Nybegynder
05. september 2006 - 12:50 #21
Der er vidst ikke så meget mere at sige i dene tråd.
Håber de for rettet op på "The Spagetti Incident" hen ad vejen.