Avatar billede hansgeist Nybegynder
28. august 2006 - 14:23 Der er 6 kommentarer

Simpelt CMS og webhotel med nemme websider i XHTML CSS

Hej

Vil du hjælpe med at oprette et simpelt cms system & webhotel med mulighed for at hoste kvalitets websider for absolut IT nybegyndere?

Vi vil gerne tilbyde vores kursister (ca. 600 personer) at få deres egen webside, ud fra en standartskabelon, med mulighed for forskellige css layouts.

Vi forestiller os at der måske er 10 css layouts at vælge imellem og at der er afsat et par designtimer til at gøre hver side lidt mere unik.

Ufravigelige forudsætninger:

* Det skal være så nemt at det næsten gør ondt at rette i teksten.
* Du skal være villig til at hjælpe folk lidt i gang.
* Siderne skal være sat op uden tabeller i XHTML og CSS.
* Siderne skal ligge på hver deres IP adresse på hver deres domæne.

Vil du og kan du sætte sådan et system op og hvad vil det koste i oprettelse pr. webside. ?

Vil du eventuelt administrere siderne på egen server eller skabe et samarbejde med et webhotel?

Og hvad ville det koste om året at drive en webside, der kun vil have moderat lille trafik.

Glæder mig til at høre fra dig...
Avatar billede hansgeist Nybegynder
28. august 2006 - 14:26 #1
Det kunne godt være baseret på WordPress eller Textpattern, men det skal være nemt for en midaldrende begynder at oprette indlæg og rette i tekst.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 14:50 #2
Wordpress helt sikkert.

Der findes allerede noget lignende på www.wordpress.com, hvor alle kan få deres egen lille wordpress (gratis).

Wordpress har et tekstbehandling ligende interface.

Skal kursisterne selv købe domænerne? Skal de også selv betale for serveren?

Med support skal det vel koste i omegnen af 100 kr per bruger per år. Forudsat at supporten kun er som opstart
Avatar billede hansgeist Nybegynder
28. august 2006 - 15:01 #3
Tak ! Ja. Altså. Vi skal bruge en til at købe domænet, sætte det hele op med dns m.v. og implementere et design, sætte nogle menuknapper/kategorier på og hægte en html form på til en kontaktside. Kender du en der vil det?
Avatar billede saucer Nybegynder
28. august 2006 - 15:37 #4
Hej

Du kan kontakte mig på info@saucer.dk så kan vi tage en snak om det. Jeg har selv udviklet et CMS som vil kunne klare sådan en ordre uden problemmer.
Avatar billede superbent Nybegynder
29. august 2006 - 00:26 #5
hansgeist> Jeg har snart et færdigt system klar til netop et formål som dette. CMS, hvor design delen er i XHTML og CSS og admin delen er rigtig let og simpel, men skriver samtidig i XHTML standard... selv med billede indsættelse m.v.
skriv til daniel.chr@gmail.com og lad os finde ud af noget hvis det lyder interessant for dig.
Avatar billede mogensjoergensen Nybegynder
02. september 2006 - 20:59 #6
Hej Hans

Jeg vil godt hjælpe dig.
Fortæl lige lidt mere om dine behov.
Seneste eksempel på kundesite er :

http://www.yff.dk/

Jeg driver selv et webhosting firma, som har hosting og webdesign som deres primære opgaver.

Med adskillge års erfaring i IT-undervisning fra det offentlige og private, som hovederhverv. Og det at jeg idag er i en it-stilling, hvor jeg yder support, undervisning, hotline og ikke mindst driver vores hjemmesider, synes jeg er et godt grundlag for dig at komme igang på.

Den tidligere nævnte link, er for en andelsboligforening, som fungerer efter jeres princip.

Almindelige brugere, som ikke behøver at vide noget om IT for at komme igang med en hjemmeside og det er jo også som udgangspunkt en fornuftig indfaldsvinkel.

Nå men andelsboligforeningen, ønskede en side, de selv kunne vedligeholde og som ikke kræver adskillige timer før end de kan komme igang. Det skulle groft sagt fungere lidt ala Microsoft Word.

For at forstå og supportere dine brugeres behov, mener jeg at man selv skal have haft baggrund i både hotline, helpdesk og som IT-underviser, da man her er vant til at service normale brugere.

Jeg vil godt tage fat om denne opgave, som jeg synes lyder både spændende og udfordrende.

Rent teknikmæssigt vil jeg foreslå at jeg sætter en server op og står for al vedligeholdelse og dermed også alle nødvendige opdateringer.

Da jeg i forvejen driver både webhosting og webdesign, mener jeg at jeg kan dække alle dine behov.

jeg kan ikke her give dig en eksakt pris, da der skal regnes på timeforbrug og jeres behov.

Men kontakt mig og lad os få en seriøs snak om emnet.

Venlig Hilsen

Mogens Jørgensen
Email : findafriend@findafriend.dk