Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. august 2006 - 18:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køb af fladskærm

Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal købe en fladskærm til min computer.

På nuværende tidspunkt, kører jeg med en ældre computer, som kun har analog udgang til skærm. Men når jeg skifter computeren ud (inden for 1 år) vil jeg have digital udgang til skærm. Så skærmen skal have begge dele.

Jeg har kigget lidt på en 19" samsung SM-940B http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161598

Nogen som har erfaringer med denne skærm?
Er det for lidt at ofre, når man skal købe fladskærm?
Vil man også have et godt billede med en analog tilslutning?
Ulemper/fordele?

Er der eventuelt andre bud på en skærm?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. august 2006 - 19:21 #1
Avatar billede klavil Seniormester
27. august 2006 - 16:38 #2
Den her er en tand bedre: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=183060
Den er hurtigere til at opdatere skærmbilledet.
Jeg vil af erfaring sige at du skal holde dig til Samsung da det generelt laver nogle fine skærme.
Skærmen 940BF har også rundt på nettet fået fine anmeldelser så den skal du ikke være bange for at købe.

Man kan køre enten VGA eller DVi tilslutning, men jeg personligt kan ikke se den store forskel på det.

Du kan også vælge en skærm som kører 1600*1200 i opløsning, men det er en smag sag, samt også et spørgsmål om hvad du bruger skærmen til normalt
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
27. august 2006 - 19:44 #3
Jeg skal hovedsageligt bruge skærmen til word, excel, billedbehandling, cad tegning, internet og mails. Vil det da være en fordel med 1600x1200? Jeg synes ikke jeg er faldet over en 19" skærm som kan kører denne opløsning?

Forskellen på 940B og 940BF, er det "kun" responstiden?

Har også lige set samsung 940T http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159302
Avatar billede klavil Seniormester
28. august 2006 - 16:51 #4
ja på de 2 er det kun responstiden, men det kan også være meget afgørende.
Jeg vil stadig vælge 940BF frem for den anden 940T. Forskellen her er at den har højere lysstyrkeratio, men responstiden er 20ms hvilket, i nuværende tid, er for langsomt.
Jeg vil mene at en opløsning på 1600*1200 bruges mest i spil ellers ikke.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
28. august 2006 - 21:48 #5
Jeg har lige tjekket samsung hjemmeside omkring 940T.
Den har en response tid på 8 ms.

Det vil være en kæmpe fordel, at den har højere kontrast (1000:1)?
Avatar billede klavil Seniormester
29. august 2006 - 19:58 #6
jeg ville personligt ikke give ca 800 kr mere for at få en større kontrast og samtidig større responstid.
700:1 er rigeligt normalvis.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
30. august 2006 - 20:46 #7
Takker for dine svar.

Er der andre, som vil spille sig på banen?
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
08. september 2010 - 22:29 #8
lukkes