Avatar billede mdarken Nybegynder
24. august 2006 - 23:56 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Thinkpad T60 bips

Hej
Jeg er drønirriteret over min thinkpad t60's biplyde. Når man skriver lidt for hurtigt og tastaturet ikke helt kan følge med skriger computeren bip ud over hele lokalet.. ikke så smart når man sidder til forelæsning og har glemt at mute alt lyd. Men kan man ikke bare slå bip-lyden fra uden at mute alt? Har været i regedit og ændre værdien, "beep" til No - men ingen ændring.. kan i hjælpe mig?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 00:26 #1
Her er et bud, men der kan være forskel motherboard til motherboard
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 04:57 #2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. august 2006 - 05:47 #3
Du må godt nok kunne skrive hurtigt når du kan fylde keyboard bufferen hurtigere end computeren kan tømme den.

Det har jeg da aldrig hørt om før, med mindre man holder en tast nede.....

Er din maskine lidt presset siden det kan lade sig gøre?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 16:47 #4
http://www.pc-care.dk/dlfile/files/BIOS%20for%20begyndere.pdf

Hvis du som jeg ikke kan få det første link frem se side 57
Avatar billede mdarken Nybegynder
25. august 2006 - 18:33 #5
Jeg forstår ikke hvad præcist jeg skal gøre?.. kender en der har samme model som mig.. og har samme problem...
Avatar billede mdarken Nybegynder
25. august 2006 - 18:34 #6
Der er ingen problemer med computeren ellers... ingen pres... den er helt ny... det eneste der er sket er at tastaturet er skiftet fra tysk til dansk...
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 18:53 #7
Du skal nok ind i kontrolpanelet og slette tysk - tastatur.

Du har ikke en tast der "hænger"?
Avatar billede mdarken Nybegynder
25. august 2006 - 19:02 #8
Nu hedder jeg martin.. så jeg har prøvet at skrive det hurtigt og ved t'et bipper den.. men den bipper også ved andre hurtigt skrevne ord.. hvordan får man tysk slettet?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 20:07 #9
Jeg gør det normalt under installation af styresystemet, men du må kunne finde tastur i kontrolpanelet eller i enhedshåndteringen, eller i menulinjen, hvis der er et ikon højklik på det, de udlandske indstillinger og vælg slet.
Avatar billede mdarken Nybegynder
25. august 2006 - 20:17 #10
Har fjernet det nu... det hjælper ingenting
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 20:31 #11
Kan du for tælle hvordan den bipper, hvor mange gange og om det er korte eller lange?
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 01:06 #12
lyder som en pcspeaker.. et kort bip.. advarselsagtig
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 01:24 #13
james t dk => har du et bud, jeg må indrømme at jeg ikke lige ved hvad det kan være

vh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 01:26 #14
JO

Hvad sker der hvis du sætter et PS 2 tastatur til?
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 01:32 #15
Det skulle efter linket være DRAM flash fejl

http://www.msi-denmark.com/trouble/index.html

Hvis du har sat ekstra RAM i prøv at tage den ud, hvis det ikke hjælper byt dem om.
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 01:47 #16
Computeren er helt ny! en ibm thinkpad t60.. sikker på at det kan være rammene når det samme sker på en identisk computer? der er overhovedet ingen problemer med computeren... der er ikke ekstra ram i... har ikke noget ps2 tastatur
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 01:48 #17
virker som om det bare skal slåes fra... overhovedet ingen ustabilitet eller sløvhed på computeren
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 02:13 #18
Hvis den er så ville jeg have den byttet :)
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 02:24 #19
Hvis den er ny, ville jeg bytte den,  håber ikke det var menings forstyrrende :)
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 10:18 #20
Bare fordi du ikke kan finde ud af at hjælpe behøves du ikke opfordre til voldsomme handlinger... den skal ikke byttes... der er intet i vejen med den.. vil bare gerne ha det slået fra.. den siger jo intet når lyden er mutet.. og er på ingen måder ustabil... håber der er andre der end jacla der vil hjælpe
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 10:19 #21
og det samme er på 3 andre t60'er... sååå
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 10:31 #22
Problemet: tastauret hænger lidt efter når der bliver skrevet hurtigt og et kort advarselsbip lyder. Det kan kun ha noget med keyboard'et er skiftet fra tysk til dansk eller?
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 10:47 #23
når 3-4 taster trykkes ned hurtigt eller på samme tid bipper den... håber virkelig der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede mdarken Nybegynder
26. august 2006 - 13:56 #24
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 15:47 #25
Hvis det er en fejl at den bipper, så er det vel ikke voldsomt at forhandleren laver den eller fortæller dig hvad der er galt :)

Kender ingen andre PC er der bipper, når man skriver på den.

Har du prøvet at sætte et andet tastatur til, for at se om den gør det samme ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 05:49 #26
md>> En computer bipper når keyboardbufferen bliver fyldt for hurtigt. Det er så vidt jeg ved ikke muligt at slå denne bippen fra, med mindre du kan gøre det i BIOS.

Jeg vil vove den påstand at en computer der bipper efter 4-5 keyboard anslag har en fejl, også selv om at der er 3 andre med samme fejl (serie fejl).

Kunne godt tænke mig at vide computerens model nummer det står under den på formen xxxx-yyy. Dette vil hjælpe fejlsøgningen. Det kan være at der er en opdatering der afhjælper dit problem.

Smid model nummeret (står på en label under maskinen) så skal jeg kikke på det i løbet af i dag.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 05:56 #27
Virker det forresten uden bip, med det tyske keyboard?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 07:31 #28
Hvilken BIOS version har din maskine?
Avatar billede mdarken Nybegynder
28. august 2006 - 09:11 #29
ved ikke helt hvad serienummeret er men jeg tror jeg har fundet det: "2007-63g"
Avatar billede mdarken Nybegynder
28. august 2006 - 09:11 #30
jeg har slettet det tyske keyboard
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 09:19 #31
Hvilken BIOS version??

Har du ikke stadig det fysiske keyboard som du kan montere?
Avatar billede mdarken Nybegynder
28. august 2006 - 16:13 #32
Ved ikke hvilken bios version.. mht til fysisk tastatur?? - det er en bærbar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 20:24 #33
tastaturet er skiftet fra tysk til dansk...

Kan du skifte det tilbage til tysk?
Avatar billede mdarken Nybegynder
29. august 2006 - 09:27 #34
nej - det er slettet fra computeren
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. august 2006 - 10:25 #35
Du må finde ud af hvilken BIOS version du har.
Det kan normalt ses når maskinen bootes!

Hvorfor er den leveret med Tysk keyboard?
Har du også problemet med et eksternt Keyboard?
Har du selv installeret windows eller er det en IBM installation (RecoverCD)?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. november 2007 - 18:24 #36
Takker C",)