Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. august 2006 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slutbruger skal afvikle DTS pakke

Vi har brug for at visse af vore slutbrugere kan afvikle en DTS pakke på serveren.
Jeg har forsøgt at løse det ved at installere Client Tools på PC'erne og oprette en .bat fil, som indeholder den stump kode som oprettelsen af et job resulterer i, som f.eks.
DTSRun /~Z0x.........

Jeg vil gætte på at det er noget med Security Context at gøre, men hvad? Hvilken gruppe skal brugeren gøres medlem af for at det virker?

Afvikling af .bat filen resulterer i
************************************************************
DTSRun:  Loading...
DTSRun:  Executing...
DTSRun OnStart:  Delete from Table [myDatabase].[dbo].[myTable] Step
DTSRun OnError:  Delete from Table [[myDatabase].[dbo].[myTable] Step, Erro
= -2147467259 (80004005)
  Error string:  [DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server findes ikk
eller adgang blev nægtet.
  Error source:  Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
  Help file:
  Help context:  0

Error Detail Records:

Error:  -2147467259 (80004005); Provider Error:  17 (11)
  Error string:  [DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server findes ikk
eller adgang blev nægtet.
  Error source:  Microsoft OLE DB Provider for SQL Server
  Help file:
  Help context:  0

DTSRun OnFinish:  Delete from Table [myDatabase].[dbo].[myTable] Step
DTSRun:  Package execution complete.
************************************************************
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
23. august 2006 - 13:52 #1
Lige pludselig er jeg nød til at logge på serveren for at køre pakkerne!
Det skulle jeg ikke før! :(
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
24. august 2006 - 15:24 #2
Jeg kan heller ikke afvikle pakkerne i Enterprise Manageren. Men hvis jeg schedulerer pakkerne som Job, så kan de godt køres på en alm. PC. :(
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
08. september 2006 - 13:47 #3
Seneste forsøg:

Når jeg er logget på klienten med en konto, som har skriverettigheder på serveren, hvor SQL Server 2000 er installeret, kan jeg IKKE få lov til at afvikle DTS-strengen vha. DTSRUNUI.EXE.

Hvis jeg derimod starter en Fjernskrivebord session til serveren, med samme brugernavn og password som jeg er logget på klienten med (netværkslogin), kan jeg GODT afvikle DTS-strengen vha. DTSRUNUI.EXE!!!
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
08. september 2006 - 13:49 #4
Hvis man ikke kan få lov til at bruge Client Tools' dtsrunui.exe på en klientmaskine, hvad skal man SÅ gøre for at afvikle DTS'en? (fra klientmask.)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:52 #5
Lukker igen, ingen løsning