Avatar billede mira96ac Praktikant
22. august 2006 - 13:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Splitte skærmbillede

Hejsa

Kan man splitte sin skærm således at man kan se f.eks. to programmer side om side ?
22. august 2006 - 13:30 #1
.... de fleste programmer ka' jo køre i "vindue" - og så placér dem pænt ved siden af hianden ???

Eller er det noget andet du mener ?
Avatar billede mira96ac Praktikant
22. august 2006 - 13:34 #2
Hvordan kører de i vindue ?

Jeg er egentlig bare ude efter, at hvis man har en stor nok skærm så burde man kunne køre to programmer ved siden af hinanden.

Spørgsmålet er bare hvordan man gør det lettest/mest optimalt.

Det er f.eks. ikke særlig godt at skulle tilpasse vinduesstørrelsen på programmerne hver gang.
22. august 2006 - 13:46 #3
... i mange tilfælde 'plejer' et givent program at huske placering/størrelse næste gang...

Men der findes 3. parts programmer/util ude i verden som ka' hjælpe dig/systemet med at huske størrelsen/placeringen ...
22. august 2006 - 13:48 #4
Generelt: Husk du ka' bruge DVALE funktionen. Så ka' du lynhurtigt lukke din putter ned og ved næste opstart er alt på plads SAMME STED som før - ganske smart/hurtigt...

[Kontrolpanel][Strømstyring] ...
Avatar billede mira96ac Praktikant
22. august 2006 - 13:56 #5
Jeg synes bare ikke det lyder helt optimalt.
22. august 2006 - 15:30 #6
"... helt optimalt..." - hvad mener du ?
Avatar billede mira96ac Praktikant
30. august 2006 - 10:00 #7
Jeg mener bare at det virker lidt usmart at skulle tilpasse sine ruder til skærmen. Det ville umiddelbart være smartere med et program som "fysisk" delte skærmen op e.l.

Men lad nu det ligge. Du skal have tak for hjælpen.

Kom med et svar, så får du point.
30. august 2006 - 10:18 #8
Ping...

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede mira96ac Praktikant
30. august 2006 - 10:47 #9
Svar