Avatar billede andet Nybegynder
22. august 2006 - 08:38 Der er 6 kommentarer

Problemer me licensmanager

Hej eksperter
Jeg har opdaget et program det forsøger at komme på nettet når jeg starter Windows. Programmet hedder Licensmanager.exe og er placeret i C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Translat.
Nogen der ved hvilket program det kunne være?
Det starter med Windows og stopper cirka 20 sekunder efter Windows er indlæst.
Har Nod32 som antivirus, Spysweeper som antispyware og kerio som firewall. Ingen af programmerne kan finde noget, har også forsøgt at scanne med www.virustotal.com de finder heller ikke noget.
Nu håber jeg så at der er nogen af jer der ved hvilket program det er?
Hilsen
Morten
Avatar billede vejmand Juniormester
22. august 2006 - 09:34 #1
Det er vel ikke Licensemanager.exe (bemærk det lille e mellem s og m)

Hvis det er, er der noget her: http://www.accessdata.com/support/faq/lm/
Avatar billede andet Nybegynder
22. august 2006 - 11:17 #2
Jo der er faktisk det program, har bare skrevet forkert. Men kan ikke rigtigt forstå hvor programmet kommer fra, for har ikke installeret/bruger et program fra AccessData.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. august 2006 - 11:32 #3
Den kommer også med andre programmer http://support.borland.com/thread.jspa?threadID=1815
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. august 2006 - 18:24 #4
Hvis du ikke ønsker at den skal gå ud på internettet kan du jo blokere dens adgang i fiewallen. På den måde kan du også finde ud af om der er noget på computeren, der begynder at opføre sig underligt.
Avatar billede andet Nybegynder
22. august 2006 - 19:16 #5
Har haft den blokeret siden jeg opdagede den første gang (3 dage siden) og der er ikke noget der er begyndt af opføre sig anderledes endnu.
Så tror jeg vil se tiden lidt an.
Tak for hjælpen!
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
22. august 2006 - 21:53 #6
Hvis så det er et program du ikke bruger til noget kan du jo stille og roligt afinstallere det.