Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 14:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Begrænset adgang til trådløs netværk

Jeg er ved at sætte en gammel computer op til at kunne køre på et trådløst netværk jeg deler med en kammerat.
Netværket er meget stabilt og har for det meste et signal på ”Meget højt”. Jeg benytter i øjeblikket en bærbar til at være på nettet og ved derfor det virker. Routeren vi bruger er en Linksys WRT54G.
MAC adresse filtrering er ikke sat til.

Til ”nye” computer har jeg købt en Netgear WG111v2 54 Mbps Trådløs USB 2.0 pen og har netop opdateret driveren til version 1.4.
Til at finde net bruger jeg Netgears program. Den bruger meget tid på at søge, men når der scannes finder den netværket med en signal styrke på 58%. Det kan dog nogle gange være svært og få den til at tilslutte. Når det sker kommer det næste problem. Windows siger at netværket er begrænset. Altså jeg får ikke adgang til nettet.

Nu er mit spørgsmål: Hvad gør jeg?
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 15:44 #1
Prøv at downloade Netstumbler her: http://netstumbler.com/downloads/

Det kan oplyse dig om hvilke trådløse netværk der omkring, hvilken kanal du anvender og om støj/op signalstyrke samt kryptering.

Nogle gange kan det være nok at justere antennerne en smule

vh

Jan
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 16:13 #2
Kan ikke få programmet til at virke.....den søger uden at finde noget. Siger: No APs active
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 16:35 #3
Prøve under "Device" at vælge "Any suiteble device" tast på den grønne trekant og lade den scanne. Husk at din linksys skal være aktiv prøv at gå ind i deforskellige menuer der kommer i vinduet.
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 16:41 #4
Linksys er aktiv for sidder jo på nettet. Og har slået den til så den søger efter alt.......men den finder ingenting
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 16:51 #5
Under netværksteder, har kan du finde dit trådløse netværk der?
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 17:06 #6
Når jeg trykker vis netværksforbindelser kommer den op, men med advarselstrekant om at det kun er begrænset adgang
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 17:10 #7
halløjsa.........nu kom der noget.......ud for vores netværk under Vendor står der i parentes (fake)....det er da skidt ikke???
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 17:23 #8
Ved ikke rigtigt,

Men kan du pinge din gateway fra modemet gennem den trådløse router.

(Altså den IP-Adresse din ISP'er har givet dig) Og står dit trådløse netværk i netværksforbindelse => Kontrolpanelet som aktivt
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 17:26 #9
øhh der stod jeg lige af...forstod ikke rigtig hvad jeg skulle gøre først....ja den er aktiv
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 17:36 #10
Hvis du pinger din gateway IP-Adresse som du har fået tildelt af din Internet udbyder.

Du kan prøve at koble på Internettet direkte med kabel til modem (når du har internetforbindelsen laver du en ipconfig i din dosprompt) Der kommer nogle IP-adresser frem, skriv adressen op på din Standard Gateway.

Bagefter sætter du din trådløse router op prøver at pinge den gateway som du skrev ned (Du går igen ind i din dosprompt og skriver ipconfig ser om du har en Standard Gateway)hvis du har det betyder det at har forbindelse ud på Internettet.

Du kan prøve at "smide" de IP-Adresser ind på debatten.

Så tager vi den derfra. :)
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 17:46 #11
Når jeg på den bærbar comp (som er i forbind med routeren)skriver so du har sagt kommer der
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks :
Ip-adresse: 192.168.1.101
Undermaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1

Hvis jeg gør det samme på den nye comp

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks :
Ip-adresse for auto konfig: 169.254.20.38
Undermaske: 255.255.0.0
Standardgateway:
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 18:11 #12
Kan du finde det trådløse netværk som du deler med din kammerat på Netstumbler?

Den med gateway 192.168.1.1,

Prøv at slå firewallen fra og se om det gør en forskel (alle firewalls på Pc'erne)
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 18:16 #13
Ja det netværk jeg deler kan jeg godt se.....men kan ikke få den til at vise hvilken ip den har inde på Netstumbler....har slået firewall fra men det hjælper ikke.
Hvis jeg prøver at pinge 192.168.1.1 fra den nye går alle pakker tabt
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 18:28 #14
Prøv at følge guiden her:

http://www.ruc.dk/humbas/humbas-it/Trin-for-trin_opsaetning_af_traadloest_netvaerk/#search=%22ops%C3%A6tning%20til%20tr%C3%A5dl%C3%B8st%20netv%C3%A6rk%22

Den nye computer skulle gerne kunne finde din kammerats Router uden problemer på samme måde som din bærbare.

Er der noget i enhedshåndteringen der viser fejl i form af ! ? tegn?
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 18:39 #15
Alt  skulle kører vist som det skal.
Det er en rigtig god guide, men den hjælper ikke. Når jeg går ind på egenskaber for mit trådløse netværk er der ikke noget faneblad hvor der står "trådløse netværk".
Jeg bruger jo heller ikke windows til at tilslutte med. Men Netgears program, NETGEAR SMART WIZARD - Wireless Assistant WG111v2
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 19:06 #16
Hvis du går ind kontrolpanelet =>  netværksforbindelser => Netværkssteder Skulle du gerne kunne se dit Trådløse netværk.

Hvor du skulle kunne højre-klikke på forbindelsen og vælge egenskaber.

Hvis du ikke kan, skal du følge guiden i Start => alle programmer => Tilbehør => Kommunikation => Guiden trådløst netværk.

Prøv i første om gang at slå krypteringen fra på din vens router, hvis du ikke kan komme på efter at have kørt guiden trådløst netværk
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 19:25 #17
jeg har slået krypteringen fra og så kan jeg komme på..........hva gør jeg nu??? der skulle jo gerne være noget sikkerhed
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 19:27 #18
men hold op hvor er det langsomt.....slet ikke så hurtigt som på den bærbar der står lige ved siden af!
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 19:42 #19
hastigheden er bare fin....tror bare lige den skulle finde sig selv ;o)
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 19:45 #20
Hvis den ikke virker med kryptering har du sikket valg en forkert kryptering, den skal være identisk med den der er på den bærbare, hastigheden, skulle gerne være den samme.

Kører i 64 bit eller 128 bit WEP eller hvad ?
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 19:46 #21
64 bit WEP......men jeg er bare sikker på at det er den samme nøgle
vi har gjort det nemt.....10 et-taller  bare lige til en start
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 19:47 #22
men jeg kan selvfølgelig også godt selv se at det er der problemet ligger.........ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre ved det
Avatar billede ybsiv Nybegynder
18. august 2006 - 19:56 #23
det forstår jeg ikke det her. Har lige prøvet at slå krypteringen til igen. Og nu kan den nye comp godt finde ud af det. Mange mange mange tak for hjælpen. Det er virkelig lækkert det her. Hold da op. Er rigtig glad for at du lige ville sætte lidt tid af til at hjælpe mig. Hold op hvor er det lækkert.
HVis du laver et svar skal du få alle pointene
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 19:58 #24
Se hvilken kryptering der er valg på den bærbare
Kontolpanel => netværksforbindelser => Netværkssteder => Højreklik på det trådløse forbindelse vælg egenskaber Fanebladet Trådløst netværk, find den rigtige forbindelse (Se på netstumbler) og vælg Indstillinger, der kan du se krypteringen.
Avatar billede jacla Nybegynder
18. august 2006 - 20:25 #25
Skulle det være en anden gang c",)

vh

Jan