Avatar billede websam Nybegynder
16. august 2006 - 09:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk tilføjelse af GlobalResources ?

Hejsa,

Ganske kort som over skriften beskriver vil jeg gerne vide om det er muligt dynamisk at tilføje GlobalResources ?

Og hvis der er nogen der ligger inde med et links til en artikel ville det være super ;o)

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2006 - 09:53 #1
Hvad mener du ... Vil du lægge et ekstra sprog ind (kan du godt) - eller modificere et eksisterende (en rigtig dårlig idé, men det er bare xml-filer, så self. kan du gøre det).
Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
16. august 2006 - 10:19 #2
Jeg er i gang med at lave noget hjælpe beskrivelse til diverse moduler jeg med tiden har programmeret. Her var min idé så at jeg ville lave en formular hvor jeg kunne have en editor jeg kunne bruge til at formatere tekst der så gemmes i den respektive resource fil.

Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget om emnet så derfor mit spørgsmål.

Kan du give et eksempel på det ?

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2006 - 10:47 #3
Lyder lidt mystisk... Hvorfor ikke lave alm. dokumentation?
(ændringer i ressourcefiler nedlægger dit applikationsdomæne - så hver ændring vil medføre at din applikation genstarter).
Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
16. august 2006 - 10:57 #4
Jeg har ikke i planerne at det er noget der skal foregå når siden først er oppe at køre. Ved hvert punkt på diverse moduler laver jeg et ? som brugeren af modulerne kan klikke på for at hente hjælp.

Havd mener du med alm. dokumentation ?

Men måske jeg blot skulle lave en db til at holde på de data.

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2006 - 11:01 #5
Dels almindelig api-dokumentation, og det lidt mere overordnede.... Dokumentation som msdn, chm-filer etc.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2006 - 11:02 #6
Men hvis det er en del af dit site er det self. noget andet.
Men hvad er der galt med vs's resourceeditor til den slags, hvis det alligevel noget der skal gøres før distribution?
Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
16. august 2006 - 11:13 #7
Det bliver en del af de færdige moduler da jeg har for mange spørgsmål til hvordan det ene og det andet skal gøres (bruger for meget tid på det).

Med en online hjælp til brugeren af siden kan jeg sikkert eliminere en del af dem.

Der er som ikke nogen problemer med at bruge vs's resource editor det er bare lidt lettere at formatere tekst med en WYSIWYG editor så jeg ikke skal sidde og skrive for meget html kode i hånden (ren og skær et spørgsmål om tid)

Men det kan godt være jeg skulle lave det i db'en istedet.

/Websam
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2006 - 11:24 #8
Der er ikke det store ballade i at lave context-sensitiv hjælp i en webapp - baseret på "rigtige" hjælpefiler, hvis det er det du helst vil.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=00535334-c8a6-452f-9aa0-d597d16580cc&displaylang=en
Mvh
Avatar billede websam Nybegynder
18. august 2006 - 12:25 #9
smid et svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2006 - 12:42 #10
Kommer her.
Mvh